۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
«تاجران» بازار ۶۰۰ میلیونی را هدف‌گذاری کنند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

«تاجران» بازار ۶۰۰ میلیونی را هدف‌گذاری کنند

اردبیل- پیرمؤذن، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و تجارت اردبیل گفت: تجار و بازرگانان باید بازار ۶۰۰ میلیون نفری را درست مدیریت و هدف‌گذاری کنند.

حسین پیرمؤذن در گفت‌و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با همگرایی سه قوه شرایط مطلوبی برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی فراهم آمده تا با تکیه بر ظرفیت‌های موجود مسیر مناسب در تقویت جهش تولید و فعالیت‌های مؤثر اقتصادی فراهم آید.

وی با بیان اینکه اردبیل جز استان‌های پیشرو در تحولات صنعتی و معدنی در مقطع کنونی است، تصریح کرد: در سفر اخیر وزیر اقتصاد به استان مقرر شد تا دستگاه اکس. ری در گمرک بیله‌سوار راه‌اندازی شده و فرصت تقویت تبادلات مرزی بین ایران و آذربایجان از طریق گمرک بیله‌سوار مهیا شود.

ضرورت حذف تعرفه گمرکی برای واردات ماشین‌آلات صنعتی
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و تجارت استان اردبیل ضرورت حذف تعرفه گمرکی برای واردات ماشین‌آلات صنعتی را یادآور شد و گفت: با حذف عوارض گمرکی تلاش بر این است تا فضای مناسب تجهیز و توسعه واحدهای تولیدی در استان اردبیل نیز مهیا شود که از طریق کمیسیون اقتصادی و صنایع و معادن مجلس تلاش بر این است تا این بند قانونی حذف و امکان واردات ماشین‌آلات دسته دوم صنایع مختلف فراهم آید.

پیرمؤذن از تسهیل‌گری در محیط کسب و کار به عنوان اقدام مناسب دولت و مجلس در حمایت از سرمایه‌گذاران قدردانی کرد و افزود: صدور جواز تأسیس در کمتر از چهار ساعت انجام می‌شود و با پشتیبانی مسئولان امر مقرر شده تا در کوتاهترین زمان بدون بروکراسی اداری سرمایه‌گذاران مجوزهای لازم را دریافت کنند.

وی عمده مشکل را مربوط به تأمین زمین برای طرح‌های اجرایی و توسعه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: واگذاری زمین پروسه طولانی و نگران‌کننده‌ای را به همراه دارد که تلاش می‌شود تا این مدت زمان طولانی واگذاری زمین به حداقل برسد.

پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و سایر منابع بانکی در حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و تجارت استان اردبیل با قدردانی از تلاش دولت سیزدهم در رفع نگرانی سرمایه‌گذاران در حوزه مالیاتی، گمرکی و تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: در هر سه حوزه با بخشودگی جرایم، تقسیط ۶۰ ماهه بدهی مالیاتی سرمایه‌گذاران و صنعتگران انجام شده و در حوزه تأمین اجتماعی نیز اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شده است.

وی از پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ و سایر منابع بانکی در حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران خبر داد و اضافه کرد: فرهنگ تولید در کشور و استان اردبیل به خوبی نهادینه شده و تلاش بر این است تا واحدهای تولیدی که به مراحل سوددهی رسیدند از تسهیلات بانکی استفاده کرده و معوقات خود را نیز پرداخت کنند.

پیرمؤذن به بانک‌ها اطمینان داد تا با توجه به سودآور بودن تولید، پرداخت تسهیلات را بدون موانع خاص در دستور کار قرار دهند و سعی بر تسریع این فرآیند باشد.

آمادگی اتاق اردبیل و خانه صنعت برای برگزاری همایش ملی سرمایه‌گذاری در استان
وی بازار ۶۰۰ میلیونی آسیای میانه و روسیه را به تجار و بازرگانان یادآور شد و بیان کرد: تلاش ما بر این است تا دفتر نمایندگی اتاق اردبیل را در فودسیتی روسیه بازگشایی کنیم و انتظار می‌رود با بهبود فرآیند تعرفه ترجیحی امکان تقویت صادرات به شایستگی فراهم آید.

پیرمؤذن از آمادگی اتاق اردبیل و خانه صنعت برای برگزاری همایش ملی سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم مشوق‌های لازم در این زمینه تدوین شود تا سرمایه‌گذاران در قالب این همایش راغب به سرمایه‌گذاری در استان باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و تجارت استان اردبیل اقدام شایسته دولت سیزدهم را در حذف ارز ترجیحی و ممانعت از ورود دلالان به عرصه اقتصادی یادآور شد و گفت: با حرکت مؤثر دولت، مشکل تعهدات ارزی نیز برطرف شده و از طریق صرافی‌ها و نمایندگی بانک‌ها در خارج از کشور، امکان برگشت ارز حاصل از صادرات فراهم آمده است.

کد خبر: ۱۵۹٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha