۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
رونق در بخش مشاغل انرژی پاک و جبران سوخت های فسیلی
بازار گزارش می دهد؛

رونق در بخش مشاغل انرژی پاک و جبران سوخت های فسیلی

صنعت انرژی پاک ایالات متحده آمریکا سریعتر از کل اقتصاد ملی نیرو استخدام می کند و دستمزدهای بالاتر از متوسط را پرداخت می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: گزارش انرژی و اشتغال ۲۰۲۲ ایالات متحده آمریکا (USEER) که توسط وزارت انرژی این کشور منتشر شده است، به جزئیات رشد چشمگیر در تمام مشاغل اصلی انرژی پاک - به ویژه در صنعت خودروهای الکتریکی می‌پردازد. در همین حال، بسیاری از صنایع سوخت فسیلی همچنان به از دست دادن مشاغل خود ادامه می‌دهند، حتی زمانی که اقتصاد پس از رکود ناشی از کووید، غوغا کرد.

به طور کلی مشاغل بخش انرژی در سال ۲۰۲۱؛ ۴ درصد افزایش یافت و بیش از ۳۰۰ هزار شغل اضافه کرد و به بیش از ۷.۸ میلیون شغل مرتبط با انرژی رسید. رشد شغل در بخش انرژی ایالات متحده از رشد کلی مشاغل ایالات متحده پیشی گرفت که در سال ۲۰۲۱ ۲.۸ درصد افزایش یافت.

نزدیک به ۳.۱ میلیون شغل از کل بخش انرژی در صنایع همسو با کربن صفر خالص است که ۴۱ درصد از کل مشاغل انرژی را تشکیل می دهد. مشاغل تراز کربن صفر خالص مربوط به انرژی های تجدیدپذیر، فناوری های شبکه، انتقال و توزیع، ذخیره انرژی، انرژی هسته ای، سوخت های زیستی، بهره وری انرژی و استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی است.

«جنیفر گرانهولم»، وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا در این باره گفت: «در میان چالش‌های منحصربه‌فرد کشوری که از یک بیماری همه‌گیر جهانی خارج می‌شود، بخش انرژی آمریکا با رشد شغلی قابل‌توجهی در تقریباً همه صنایع برجسته است. مشاغل حیاتی برای انتقال انرژی پاک ما در حال افزایش بوده و آماده گسترش مداوم هستند.

اگر دولت فدرال به اجرای سیاست‌های کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ادامه دهد و به‌ویژه اگر سنای ایالات متحده لایحه مصالحه پیشنهادی را تصویب کند، فناوری‌های انرژی پاک - مانند توربین‌های بادی، پنل‌های خورشیدی و وسایل نقلیه الکتریکی - نقطه روشنی را برای بخش تولید ایالات متحده ایجاد می‌کنند. افزودن مشاغل در این صنایع ضمن مبارزه با تغییرات آب و هوایی، رقابت اقتصادی ما را در اقتصاد انرژی پاک جهانی قرن بیست و یکم افزایش می دهد.

انرژی پاک، وسایل نقلیه الکتریکی منجر به رشد شغل می شود
این گزاش کلیه مشاغل در عملیات حرفه ای، ساخت و ساز، عملیات تاسیساتی و تولید مرتبط با زیرساخت و استفاده انرژی - از جمله ساخت وسایل نقلیه موتوری را پوشش می دهد. مشاغل بخش انرژی یکی از بخش‌های سریع‌الرشد اقتصاد ایالات متحده قبل از همه‌گیری کووید بود که تقریباً ۸۴۰ هزار شغل درون آن وجود داشت.

اما رشد مجدد شغل در بخش انرژی به طور مساوی توزیع نشده است. در حالی که بخش تولید برق ۲.۹ درصد به دلیل انرژی خورشیدی و بادی رشد کرد، مشاغل زغال سنگ و هسته ای هر دو کاهش یافتند. مشاغل بخش سوخت - به ویژه در استخراج - ۳.۱ درصد کاهش یافت و بخش نفت ۳۱۶۰۰ شغل را از دست داد که بیشترین از دست دادن شغل در هر بخش را به خود اختصاص داد و بخش سوخت زغال سنگ نیز ۷۱۰۰ شغل را از دست داد که بیشترین درصد از دست دادن را در هر بخش با ۱۱.۸ درصد از دست داد.

تولید وسایل نقلیه موتوری و قطعات در سال ۲۰۲۱ با ایجاد ۲۲۸ هزار شغل، افزایش رشد سالانه ۹.۸ درصدی، بخش برجسته بود. تولید برق هیبریدی، برق باتری، پلاگین هیبریدی و تولید پیل سوختی هیدروژنی ۶۵ هزار شغل از کل رشد شغلی این بخش را تشکیل می دهند. این مشاغل در تولید خودروهای کاهش‌دهنده کربن در سال ۲۰۲۱ به طور جمعی ۲۵ درصد رشد کردند و تنها زیرمجموعه مشاغل انرژی بودند که در سال ۲۰۲۰ به دلیل کووید کاهش نیافته بودند.

مشاغل انرژی پاک دستمزد بالاتری نسبت به میانگین ملی دارند و به طور گسترده برای کارگران بدون مدرک چهار ساله در دسترس هستند، به این معنی که اکثر آمریکایی ها می توانند به آنها دسترسی داشته باشند. تحقیقات موسسه بروکینگز نشان می‌دهد که ایجاد یک شغل انرژی پاک می‌تواند با افزایش درآمد ۸ تا ۱۹ درصدی برابری کند و ۴۵ درصد از تمام کارگران تولید انرژی پاک فقط دیپلم دبیرستان دارند، در حالی که دستمزد بالاتری نسبت به همتایان تحصیل‌کرده در سایر صنایع دریافت می‌کنند.

تکنسین توربین های بادی و نصب کنندگان فتوولتائیک خورشیدی توسط اداره آمار کار ایالات متحده پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۳۰ دو شغل از پنج شغل برتر با رشد سریع باشند. انتظار می رود مشاغل تکنسین توربین های بادی رشد ۶۸ درصدی داشته باشند و بیش از ۵۶۰۰۰ دلار در سال به آنها پرداخت شود. انتظار می رود مشاغل نصاب ۵۲ درصد رشد کنند و سالانه نزدیک به ۴۸۰۰۰ دلار به آنها پرداخت شود.

ایالت های که سیاست‌های آب و هوایی قوی دارند، رشد شغلی بالایی دارند
گزارش فوق همچنین رشد شغلی در سطح ایالت را گزارش می‌کند و ایالت‌هایی که سیاست‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انرژی پاک را مشخص می‌کنند، پاداش‌هایی درو می‌کنند.

در ایالت میشیگان ۳۵۵۰۰ شغل در زمینه انرژی های جدید اضافه شد که این رشد ناشی از رشد در بخش مشاغل وسایل نقلیه موتوری است که توسط سرمایه گذاری های استراتژیک صنعت خودرو ایالات متحده در وسایل نقلیه الکتریکی تحریک شده است. ویتمر فرماندار میشیگان در سال ۲۰۲۰ یک هدف خالص اقتصادی تا سال ۲۰۵۰ را ایجاد کرد که به شدت بر انتقال از انرژی زغال سنگ به انرژی های تجدیدپذیر با سرمایه گذاری های چشمگیر زیرساخت خودروهای الکتریکی متمرکز بود.

کالیفرنیا با افزودن نزدیک به ۳۰۰۰۰ موقعیت جدید در مجموع مشاغل جدید انرژی در رتبه سوم قرار گرفت. این رشد توسط حدود ۱۱۰۰۰ شغل جدید در تولید وسایل نقلیه موتوری کاهش کربن ایجاد شد. مشاغل در صنعت خودروهای الکتریکی این ایالت به طور متوسط بیش از ۹۱۰۰۰ دلار دستمزد دریافت می کنند که بسیار بالاتر از میانگین دستمزد سالانه در کالیفرنیا است. این رشد با هدف جاه‌طلبانه تولید خودروهایی با آلایندگی صفر این ایالت تقویت شده است که فروش خودروهای جدید تا سال ۲۰۳۵ بدون آلایندگی باشد.

گسترش سیاست های آب و هوایی فدرال می تواند میلیون ها شغل جدید ایجاد کند
سیاست روشن برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از طریق انتقال انرژی پاک در سطح ملی پشتیبانی می شود و می تواند با تصویب سیاست های فدرال برای رسیدن به اهداف خالص صفر تقویت شود.

در حالی که دولت بایدن در این جبهه بیش از هر دولت دیگری در تاریخ پیش رفته است، تغییر واقعی اقتصاد امریکا و ایجاد میلیون‌ها شغل جدید به تصویب قانون مصالحه پیشنهادی توسط سنای ایالات متحده آمریکا بستگی دارد. همانطور که صنعت انرژی پاک گسترش می یابد، استانداردهای قوی کار و ضمانت های دستمزد بالا می تواند مشاغل جدید را عادلانه تضمین کند، در حالی که سرمایه گذاری در جوامع وابسته به سوخت فسیلی می تواند به کارگران کمک کند تا به مشاغل پایدار تغییر مسیر دهند.

مدل سازی نوآوری انرژی از مشارکت تعیین شده ملی ایالات متحده در توافقنامه پاریس در مورد تغییرات اقلیمی، که انتشار گازهای گلخانه ای در سراسر کشور را از طریق ترکیبی از سیاست های اقتصادی در سراسر کشور به نزدیک صفر خالص می رساند، بیش از ۳.۲ میلیون شغل جدید تا سال ۲۰۳۰ و نزدیک به ۵ میلیون شغل جدید تا سال ۲۰۳۰ ایجاد می کند.

الگوبرداری از قانون سرمایه گذاری زیرساختی و مشاغل (IIJA) که توسط پرزیدنت بایدن به قانون تبدیل شد و قانون آشتی که هنوز در سنای ایالات متحده در حال بررسی است، نشان می دهد که این لوایح ترکیبی تا ۶۳۸۰۰۰ شغل جدید در سال ۲۰۳۰ ایجاد خواهند کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد که تلاش برای رسیدن به فروش ۱۰۰ درصدی خودروهای تمام الکتریکی و کامیون‌های جدید تا سال ۲۰۳۵ در سراسر ایالات متحده، بیش از ۲ میلیون شغل در سال ۲۰۳۵ را پشتیبانی می‌کند.

دولت‌های فدرال و ایالتی نشان داده‌اند که تعیین سیاست‌های روشن مانند اهداف کاهش انتشار، اهداف استقرار انرژی پاک، مشوق‌های مالیاتی پایدار، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های انرژی پاک و انتقال نیروی کار با تغییرات آب‌وهوایی مبارزه می‌کند و در عین حال شغل ایجاد می‌کند و اقتصاد را تقویت می‌کند. گسترش انرژی پاک می تواند اقتصاد را در حال رشد نگه دارد - اگر سیاست گذاران با اعمال سیاست های آب و هوایی هوشمند در آینده سرمایه گذاری کنند.

کد خبر: ۱۵۹٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha