۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
۷۰ میلیون تومان سالانه هزینه تعمیر اتوبوس فرسوده| بیمه سازمانی شامل حال رانندگان نشده است
گفت و گو «بازار» با راننده یک دستگاه اتوبوس شهری

۷۰ میلیون تومان سالانه هزینه تعمیر اتوبوس فرسوده| بیمه سازمانی شامل حال رانندگان نشده است

کرمی راننده اتوبوس فرسوده شهری به «بازار»، گفت: سالانه حدود ۷۰ میلیون تومان هزینه نگهداری و تعمیرات این اتوبوس فرسوده می شود، در صورت عرضه این اتوبوس به اسقاط قیمت آن حدود ۱۷۰ میلیون تومان است.

بازار؛ گروه خودرو: اتوبوس های شهری یکی از ارزان ترین و کاربردی ترین وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری هستند که این روزها حال خوشی در پایتخت ندارند. خبر از اورهال ۱۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس شنیده می شود که ظاهرا بخشی از این ناوگان شهری را در بر نمی گیرد. از سوی دیگر زمزمه واردات اتوبوس و پیوستن سه هزار دستگاه دیگر به اتوبوسرانی تهران نیز شنیده می شود. ظاهرا حال ناوگان اتوبوسرانی شهری پایتخت برای خوش شدن، فقط نیاز به واردات محصولات صفر کیلومتر و با کیفیت خارجی دارد. زیرا عمده اتوبوس های فرسوده شهری را محصولات داخلی با تکنولوژی های منسوخ شده تشکیل می دهند. روز گذشته خبرنگار «بازار» شاهد خرابی یک دستگاه اتوبوس شهری در خیابانی پر تردد بود، فارغ از ترافیک ایجاد شده و عدم توانایی امداد اتوبوسرانی برای به حرکت در آوردن این وسیله، مسافران با چالش نبود وسیله نقلیه مواجه شده بودند. همین مورد در کنار اخبار شنیده شده از ناوگان اتوبوسرانی سبب شده تا با مهدی کرمی راننده این اتوبوس در خصوص مشکلات این ناوگان به گفت و گو بپردازیم:

* اتوبوس شما مدل چه سالی است و چه مشکلی برای آن ایجاد شده که نمی تواند حرکت کند؟
این اتوبوس مدل ۱۳۸۵ بوده و در حقیقت جز ناوگان اسقاطی محسوب می شود، سیستم سوخت رسانی و باتری این خودرو دچار مشکل شده که نمی تواند حرکت کند. بدنه و ظاهر خودرو می تواند نشان دهد که این محصول باید به سمت اسقاط حرکت کند.

سالانه حدود ۷۰ میلیون تومان هزینه نگهداری و تعمیرات این اتوبوس می شود، این درحالی است که قیمت این اتوبوس در صورتی که به اسقاط عرضه شود حدود ۱۷۰ میلیون تومان است

* باتوجه به خرابی که به آن اشاره کردید، سالانه چه مقدار هزینه برای اورهال کردن این اتوبوس پرداخت می کنید؟
سالانه حدود ۷۰ میلیون تومان هزینه نگهداری و تعمیرات این اتوبوس می شود، این درحالی است که قیمت این اتوبوس در صورتی که به اسقاط عرضه شود حدود ۱۷۰ میلیون تومان است. از آنجایی که دو دانگ این خودرو نیز در اختیار شرکت است، حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای من به عنوان راننده باقی خواهد ماند.

اگر کل شهر تهران را جست و جو کنید نمی توانید راننده ای را پیدا کنید که سازمان اتوبوسرانی یا شهرداری آن را بیمه کرده باشد

*باتوجه به هزینه های تعمیراتی که برای این اتوبوس به آن اشاره کردید، در آمد شما ماهانه چقدر است و آیا بیمه دارید؟
ماهانه حدود نه میلیون تومان درآمد به عنوان راننده اتوبوس دارم، بیمه را نیز به صورت خویش فرما پرداخت می کنم. اگر کل شهر تهران را جست و جو کنید نمی توانید راننده ای را پیدا کنید که سازمان اتوبوسرانی یا شهرداری آن را بیمه کرده باشد.

* به عنوان یک راننده اتوبوس شهری از شهرداری یا سازمان اتوبوسرانی چه درخواستی در جهت رفع مشکلات مذکور دارید؟
از شهرداری درخواست رسیدگی یا تعویض اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی شهری را دارم، تا چندی پیش در خط «خاقانی» ۱۲ دستگاه اتوبوس فعالیت داشت. از این تعداد هفت دستگاه را اسقاط کردند و اکنون پنج دستگاه اتوبوس در این خط فعالیت دارد. اگر پیشتر ۱۵ دقیقه زمان می برد که اتوبوس به ایستگاه برسد، اکنون به دلیل اسقاط برخی از ناوگان این خط حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان می برد تا اتوبوس به ایستگاه برسد، لذا مسافر به دلیل کمبود اتوبوس کم شده است.

کد خبر: ۱۵۹٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha