اختصاص ۳۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مکانیزاسیون به بخش زراعت و باغبانی
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی خبر داد

اختصاص ۳۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مکانیزاسیون به بخش زراعت و باغبانی

عباسی، رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از تخصیص بیش از نیمی از مبلغ خط اعتباری امسال به مکانیزاسیون زراعت و باغبانی خبر داد.

به گزارش بازار، کامبیز عباسی، رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: مبلغ پنج هزار میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی از همان آغاز سال به استان‌ها ابلاغ شده است، که از این مبلغ نزدیک به ۲۵۰۰ میلیارد تومان به مکانیزاسیون زراعت و حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان به مکانیزاسیون باغبانی اختصاص داده‌ایم.

عباسی میزان اعتبار تخصیص یافته امسال به حوزه‌های مکانیزاسیون دام و طیور را نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان، شیلات و آبزیان حدود ۳۵۰ میلیارد تومان، گیاهان دارویی ۱۵۰ میلیارد تومان و گلخانه‌ها را ۱۷۰ میلیارد تومان ذکر کرد.

این مقام مسئول درباره نوسانات قیمت ماشین‌های کشاورزی تصریح کرد: با توجه به برآوردها، نظارت و بررسی‌های مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بر قیمت لوازم و قطعات ماشین‌های کشاورزی و کنترل‌های وزارت جهاد کشاورزی، شرکت‌های تولید کننده ماشین‌های کشاورزی اجازه افزایش قیمت بیش از ۲۰ تا ۲۵ درصد تولیدات خود را ندارند.

وی با اشاره به عملکرد ۵۲۳ شرکت فعال در حوزه عرضه ماشین‌های کشاورزی در کشور، تاکید کرد: برآوردها نشان می‌دهد نزدیک به ۸۰ درصد شرکت‌های تولید کننده ماشین‌های کشاورزی، خود را با اوضاع کشور، سیاست اقتصاد مقاومتی و کشاورزان وفق داده اند و امسال قیمت تولیداتشان در محدوده ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته که قابل تقدیر است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در ادامه گفت: از کل شرکت‌های عرضه کننده ماشین‌های کشاورزی ۱۰ تا ۱۵ درصد آن‌ها شرکت‌های دانش بنیان هستند و این شرکت‌ها به سمت ساخت ماشین‌هایی رفته‌اند که سابقه کمتری در بخش کشاورزی دارند.

عباسی اضافه کرد: امسال با توجه به تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی بر ارتقای فناوری در این بخش، توجه ما به توسعه مکانیزاسیون علمی و دانش بنیان است.

کد خبر: ۱۵۹٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha