۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
کاهش فلرها تا پایان دولت سیزدهم
مدیرکل بهداشت، ایمنی­ و محیط زیست ­شرکت ملی نفت خبر داد

کاهش فلرها تا پایان دولت سیزدهم

رزمی، مدیرکل بهداشت، ایمنی­ و محیط زیست ­شرکت ملی نفت از برنامه ریزی­ وزارت نفت برای کاهش فلرها­ تا­پایان دولت­ سیزدهم خبر داد.

به گزارش بازار، عباس رزمی از برنامه ریزی برای کاهش فلرها تاپایان دولت سیزدهم خبر داد و افزود: هر جا که فلر روشن میشود جشن میگیرند چون به تولید رسیده اند اما بعد از مدتی آن فلر هم در حوزه کاستن از میزان آن و هم در حوزه آلایندگی های آن و هم از جهت تبدیل این ماده به گازهای متفاوت و سودمند باید تحت کنترل قرار بگیرد.

به گفته وی در حوزه دریا از جمله سواحل عسلویه، خارک، سیری، لاوان و مناطق نفت خیز عموما با گاز ترش سروکار داریم که تو. لید گاز اچ۲اس موضوع جدی است. هرچند از نگاه عملیاتی، در پس هر تولیدی به ناچار فلر به وجود می آید.

رزمی افزود: فلرهای موجود در سطح شرکت ملی نفت از ۱۷۰۰ به عدد ۶۷۵ رسیده اند.

وی ادامه داد: این مسئله در سطح صنعت نفت به لحاظ جلوگیری از این ثروت سوزی دغدغه ای ۴ دهه ای است اما هدفگذاری وزارت نفت مستقر به سرانجام رساندن این موضوع تا پایان دولت سیزدهم است.

براساس این گزارش، بخش زیادی از گازهای همراه نفت که در فرآیند تولید نفت به دست می آید، به دلیل نبود تاسیسات لازم برای استفاده، سوزانده (فلر) می شوند، اقدامی که علاوه بر آلودگی محیط زیست، خسارت فراوان مالی برجا گذاشته است.

کد خبر: ۱۵۹٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha