۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کارخانه کاغذسازی شادگان از خروج ارز جلوگیری می‌کند/ ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در گفتگو با بازار:

کارخانه کاغذسازی شادگان از خروج ارز جلوگیری می‌کند/ ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی

شادگان - مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: افتتاح کارخانه کاغذسازی شادگان موجب جلوگیری از خروج ارز، صرفه جویی ارزی، کمک به محیط زیست و تبدیل باگاس به ارزش افزوده است.

عبدعلی ناصری در گفتگو با خبرنگار تحلیل بازار ضمن اشاره به پروژه احداث کارخانه کاغذسازی شادگان با اعتبارات تخصیص یافته از جانب ستاد اجرایی فرمان امام خمینی، اظهار کرد: این کارخانه با اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان و هدیه‌ای از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم خوزستان احداث شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان تصریح کرد: مواد اولیه برای تولید کاغذ در این کارخانه از طریق باگاسی حاصل از تولید نیشکر به دست می‌آید.

ناصری توضیح داد: تا قبل از این سالانه یک و نیم میلیون تن باگاس نیشکر در استان سوزانده می‌شد اما با اجرای این طرح و ساخت این کارخانه، همه باگاس نیشکر در خوزستان به کاغذ تبدیل و از هدررفت سرمایه و منابع طبیعی جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: با افتتاح و بهره برداری از این کارخانه دو هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان بیان کرد: به دلیل این که نوع کاغذ تولیدی این کارخانه تحریری است و موارد استفاده گوناگونی دارد میزان اشتغالزایی بیش از رقمی است که پیش بینی شده است.

ناصری افزود: افتتاح کارخانه کاغذسازی شادگان موجب جلوگیری از خروج ارز، صرفه جویی ارزی، کمک به محیط زیست و تبدیل باگاس به ارزش افزوده است.

وی با اشاره به اعتراض کارگران مبنی بر استخدام نیروهای غیربومی در شرکت توسعه نیشکر، با رد چنین ادعایی میزان اشتغال افراد بومی را در این شرکت ۹۹ درصد بیان کرد.

کد خبر: ۱٬۵۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha