دو سوم ایرانیان دیگر توان خرید برنج ایرانی را ندارند| درخواست گرانی رب روی میز سازمان حمایت
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفتگو با بازار:

دو سوم ایرانیان دیگر توان خرید برنج ایرانی را ندارند| درخواست گرانی رب روی میز سازمان حمایت

حسنی دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه حدود دوم سوم( ۶۵ درصد) مردم قادر به خرید برنج ایرانی نیستند، گفت: برنج ایران در سطح بنکداری بین ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومان فروخته می شود.

گروه اصناف و بازرگانی: افزایش قیمت ها در بازار مواد غذایی همچنان ادامه دارد. بررسی های خبرنگار بازار نشان می دهد که قیمت برنج ایرانی در سطح خرده فروشی به حدود ۱۴۰ هزار تومان رسیده و نگرانی ها درباره گرانی دوباره محصولاتی همچون روغن ادامه دارد. در این بین به گفته فعالین بازار بسیاری از تولیدکنندگان خواهان عرضه محصولات خود با قیمت های جدید هستند و در هفته های آینده بازهم شاهد گرانی های جدیدی خواهیم بود.

قاسمعلی دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه یک سوم مردم تنها قدرت خرید برنج ایرانی را دارند، ادامه داد: دو سوم مردم کشور ناچار به استفاده از برنج های خارجی هستند.

او می گوید: به دنبال رشد قیمت ها، بسیاری از مردم که قادر به خوردن برنج های خارجی نیستند و تعداد وعده های برنجی خود را به یک یا نهایت دو بار در هفته کاهش داده اند.

به گفته دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی قیمت برنح ایران در سطح بنکدارانی از ۶۰ هزار تومان شروع و تا ۱۲۰ هزار تومان ادامه دارد. هر کیلو برنج هندی در سطح عمده فروشی بین ۲۴ تا ۳۷ هزار تومان و برنج پاکستانی هم ۲۷ تا ۳۸ هزار تومان است.

دو سوم مردم کشور ناچار به استفاده از برنج های خارجی هستند. به دنبال رشد قیمت ها، بسیاری از مردم که قادر به خوردن برنج های خارجی نیستند تعداد وعده های برنجی خود را به یک یا نهایت دو بار در هفته کاهش داده اند

قیمت روغن در ایران معادل بازار جهانی
این فعال بازار با اشاره به برخی شایعات درباره احتمال گرانی دوباره قیمت روغن، گفت: بازار کشش بیشتر از این را ندارد. ضمن اینکه هم اکنون قیمت روغن در ایران معادل قیمت های جهانی است. اگر قرار باشد قیمت ها بازهم افزایش یابد شاهد قاچاق این محصول از مرز کشورهای دیگر به ایران خواهیم بود.

او با اشاره به کاهش تقاضای روغن در بازار، گفت: بعد از حذف یارانه ارزی، تقاضا در بازار هدفمند شده و دیگر خبری از تقاضای اضافی و کاذب نیست.

حسنی همچنین با اشاره به کمبود شکر در بازار؛ گفت: هم اکنون شکر در بازار به قیمت ۲۷ هزار ۱۰۰ تومان فروخته می شود.

گرانی بیشتر رب در راه است
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی همچنین از درخواست کارخانجات کنسرو سازی برای افزایش قیمت، گفت: هنوز با درخواست افزایش قیمت محصولاتی همچون رب موافقت نشده اما با توجه به افزایش هزینه های تولید، این احتمال می رود که طی چند وقت آینده این محصولات هم با قیمت های جدید در بازار عرضه شوند.

حسنی همچنین درباره کاهش عرضه محصولاتی همچون رب، گفت: ظرفیت تولید رب در ایران ۲ برابر نیاز کشور بوده و هیچ کمبودی از این جهت وجود ندارد. شرایط تولید در ایران به قدری مناسب است که ما یکی از کشورهای اصلی صادرکننده رب در اورآسیا هستیم و صادرات قابل ملاحظه ای هم به کشورهایی همچون عراق و افغانستان داریم.

کد خبر: ۱۵۹٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha