۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
خرید متری مسکن جایگزین وام مسکن جوانان می‌شود
مدیرعامل بانک مسکن عنوان کرد

خرید متری مسکن جایگزین وام مسکن جوانان می‌شود

شایان، مدیرعامل بانک مسکن آخرین وضعیت طرح خرید و فروش متری مسکن در بورس کالا را تشریح کرد و گفت: این طرح به مرور جایگزین وام مسکن جوانان خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، روند رو به رشد قیمت مسکن، شیوه‌ سنتی پس‌انداز برای خرید خانه را زیر سوال برده و امروزه برای خانه‌دار شدن اقشار متوسط و به ویژه حقوق بگیر نیازمند طرح‌های جایگزینی هستیم. در همین راستا یکی از اقداماتی که چند سالی است در دستور کار قرار گرفته بحث خرید و فروش متری مسکن در بورس کالا است که هنوز به مرحله اجرایی نرسیده و در کش و قوس کسب مجوزهای لازم قرار گرفته است.

با توجه به افزایش قیمت مسکن، قاعدتا بسیاری از افراد قدرت خرید یک واحد مسکونی را ندارند اما با این طرح افراد می‌توانند با توجه به مبلغی که دارند اقدام به خرید کنند. در این طرح علاوه بر اینکه بورس کالا ضمانت تحویل به موقع واحد را می‌دهد با نظارت و تضامینی که در بازار سرمایه وجود دارد خریدار با خیال راحت اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند و اگر سازنده به تعهدات خود عمل نکند، باید خسارت پرداخت کند.

همچنین یکی دیگر از مزایای این طرح این است که ارزش اوراق سلف مسکن متناسب با قیمت مسکن رشد می‌کند و از سوی دیگر این اوراق از نقدشوندگی‌ بالایی برخوردار است به طوریکه افراد در هر زمانی که نیاز به پول دارند می‌توانند این اوراق را در بازار ثانویه بفروش برسانند.

خرید متری مسکن جایگزین وام مسکن جوانان می‌شود
محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن، درباره وضعیت اجرای این طرح گفت: یکی از کارهایی که در بدو ورود به بانک مسکن از شرکت سرمایه‌گذاری مسکن خواستم که مطابق با طرح و برنامه بانک پیش ببرد فروش متری ساختمان بود.

وی با بیان اینکه مجوز شورای فقهی بانک مرکزی را برای این اقدام اخذ کردیم، افزود: اما در شورای فقهی بورس ابهاماتی وجود دارد که در حال مکاتبه هستیم اما سایر اقدامات انجام شده و آماده‌ایم تا پس از موافقت بورس طرح را اجرایی کنیم.

شایان تاکید کرد: اجرای این طرح اقدام بسیار خوبی خواهد بود که مردم بتوانند سپرده‌گذاری کرده و برای خودشان یا فرزندشان به صورت متری خرید مسکن انجام دهند تا بعد از گذشت چند سال به مرور صاحب خانه شوند.

مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: طرح خرید متری مسکن به مرور جایگزین تسهیلات مسکن جوانان خواهد شد و برای مردم مطلوبیت خواهد داشت، چرا که می‌توانند ارزش پولشان را متناسب با قیمت آپارتمان حفظ کنند.

کد خبر: ۱۵۹٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha