۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
بهره برداری از ۵ طرح تولیدی و زیرساختی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز
همزمان با دهه تولید و تجارت انجام شد؛

بهره برداری از ۵ طرح تولیدی و زیرساختی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز

شیراز- همزمان با دهه تولید و تجارت و با حضور معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دو طرح تولیدی و پنج طرح زیرساختی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در مراسم بهره برداری از پنج طرح تولیدی و زیرساختی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: در مجموع برای بهره برداری از این طرح ها ۹۵میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

سید مصطفی هاشمی افزود:طرح های تولید کارتن و شانه تخم مرغ با سرمایه گذاری ۳۰میلیارد تومان و واحد تولید ظروف پلاستیکی با سرمایه گذاری ۵۰میلیارد تومان ۲طرح تولیدی بودند که به بهره برداری رسیدند تا در مجموع برای. ۵۵ نفر اشتغال ایجاد شود.

وی همچنین به بهره برداری از ۳طرح زیر ساختی در راستای توسعه و تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی بزرگ شیراز اشاره کرد و گفت:طرح افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب و بخشی از طرح استحصال پساب با اعتبار ۵میلیارد تومان و طرح های افزایش ظرفیت برق رسانی و نیز اجرای شبکه روشنایی برق فاز پنج شهرک صنعتی از دیگر طرح هایی بودند که جمعا با ۱۰میلیارد تومان افتتاح شدند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب و بخشی از طرح استحصال پساب بر اجرای طرح افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز تاکید کرد و گفت: با توجه به افق توسعه شهرک صنعتی و به بهره برداری رسیدن بسیاری از طرح های درحال ساخت وساز، افزایش ظرفیت تصفیه پساب ضروری است.

هاشمی افزود: افزایش ظرفیت تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ با ساخت مدول سوم با اعتبار اولیه ۱۸میلیارد تومان در اولویت کاری قرارگرفته و پیمانکار آن نیز انتخاب شده است.

وی همچنین با اشاره به بهره برداری از شبکه ۲۰کیلو ولت برق توسعه فاز پنجم شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: با اجرای این طرح بستر مناسبی برای تامین برق پایدار صنعتگران فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با بیان اینکه تامین پایدار برق و جبران کسری بویژه در فصل تابستان، از اولویت‌های اصلی است، افزود: حمایت از ساخت نیروگاه های برق مقیاس کوچک از برنامه‌هایی است که در حال اجرا است تا صنعتگران و سرمایه گذاران برای تامین برق مورد نیاز دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با بیان اینکه برق تولیدی این نیروگاه‌ها می‌تواند زمینه مناسبی را برای تامین برق پایدار در این شهرک‌ها فراهم آورد، گفت: برای احداث این نیروگاه ها هم شرکت شهرک های صنعتی بخشی از زمین واگذار شده را به‌صورت رایگان به متقاضی ارائه می دهد و هم وزارت نیرو مشوق هایی در نظر گرفته است.

هاشمی بیان کرد: تاکنون جهت احداث ۲۸نیروگاه مولد مقیاس برق در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، زمین به متقاضیان واگذار شده که از این تعداد ۱۲نیروگاه با ظرفیت تولید ۹۵مگاوات برق موفق به بهره برداری شده اند.

کد خبر: ۱۵۹٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha