۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
ارائه مشوق برای شرکت‌های دانش بنیان در شهرک های صنعتی استان سمنان
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان خبر داد؛

ارائه مشوق برای شرکت‌های دانش بنیان در شهرک های صنعتی استان سمنان

سمنان- باقری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان از ارائه مشوق ارائه مشوق برای شرکت های دانش بنیان در ۱۱ شهرک و ۱۰ ناحیه صنعتی استان خبر داد.

محمد رضا باقری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سیاست های خوب در راستای ارتقای تولید و حمایت از واحد های صنعتی در۱۱ شهرک و ۱۰ ناحیه صنعتی استان سمنان در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: استفاده از پساب شهری سمنان برای تغذیه منابع آب مورد نیاز صنایع مستقر در شهرک صنعتی سمنان یکی از برنامه ها و تمهیدات اندیشیده شده در زمینه حمایت از تولید است.

وی با بیان اینکه در راستای تسهیل دسترسی، روگذر شهرک صنعتی سمنان تا پایان تابستان امسال بهره برداری می رسد، ابراز کرد: در کنار این موضوعات، مسائل مشوق های سرمایه گذاری به خصوص دانش بنیان ها نیز اندیشیده شده است.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان سمنان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام دانش بنیان، تولید و اشتغال بیان کرد: در زمینه حمایت از دانش بنیان ها، مشوق هایی مانند واگذاری زمین در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی استان در نظر گرفته شده است.

باقری با بیان اینکه بخش نقدی قابل پرداخت برای زمین در شهرک های صنعتی استان سمنان به ۱۰ درصد کاهش یافته تا شرکت های دانش بنیان بتوانند به راحتی زمین مورد نیازشان را تامین کنند، ابراز کرد: مابقی ۹۰ درصد هزینه زمین قرار است به صورت اقساط بلند مدت با شش ماه تنفس از واحد های فعال دانش بنیان اخذ شود.

بخش نقدی قابل پرداخت برای زمین در شهرک های صنعتی استان سمنان به ۱۰ درصد کاهش یافته است

وی افزود: دیگر مشوق در نظر گرفته برای دانش بنیان ها این است که اگر در موعد مقرر یا زودتر از آن، بتوانند زمین را اخذ و کارگاه یا شرکت خود را راه اندازی کنند، باقی مانده اقساط زمین آن شرکت با ۳۰ درصد تخفیف روبرو خواهد شد که بازهم مشوق و تسهیل گر خوبی برای دانش بنیان ها خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان از احداث مجتمع های کارگاهی خرد و خلاق برای استقرار شرکت های دانش بنیان به صورت اجاره در شهرک های صنعتی استان خبر داد و ابراز کرد: مطالعات اولیه این طرح اجرا و نقشه ها نیز بررسی شده اند و امیدواریم به زودی شروع کار این طرح را نیز شاهد باشیم همچنین امیدوار هستیم تا پایان سال بتوانیم شاهد به بهره برداری رساندن واحد های تولیدی در شهرک های صنعتی استان به همین روش باشیم.

باقری با بیان اینکه دانش بنیان های مستقر در شهرک های صنعتی استان سمنان مکان اجاره ای دریافت خواهند کرد، گفت: مشکل بزرگ بسیاری از شرکت های دانش بنیان مکان تولید است که امیدواریم با اجرای طرح، شاهد برطرف شدن مشکل باشیم.

کد خبر: ۱۵۹٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha