۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
سهم ۵۰ درصدی بستان‌آباد در تولید هویج آذربایجان‌شرقی

سهم ۵۰ درصدی بستان‌آباد در تولید هویج آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیر جهادکشاورزی بستان‌آباد گفت: این شهرستان با تولید ۵۰ درصد محصول هویج استان آذربایجان‌شرقی، رتبه نخست تولید این محصول را در استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش بازار، علی میرزانژاد اظهار داشت: سالانه ۲۰ هزار تن هویج در شهرستان بستان آباد تولید می شود.

وی گفت: شهرستان بستان آباد از ظرفیت خوبی به لحاظ شرایط آب و هوایی و توان خاک زراعی برای کشت محصولات سبزی و صیفی مانند هویج و سیب زمینی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستان آباد گفت: امسال در این شهرستان حدود ۴۰۰ هکتار از زمین های زراعی به کشت هویج اختصاص یافته بود.

وی اضافه کرد: ارقام کشت یافته در این شهرستان شامل انواع بذر اصلاح شده و محلی می باشد که میزان بذر کشت شده در ارقام اصلاحی سه تا پنج کیلو و در ارقام محلی پنج تا ۱۰ کیلوگرم در هکتار است.

وی گفت: تولید این محصول موجب اشتغال حدود ۲ هزار نفر در این شهرستان شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد با اشاره به معضلات کشاورزان منطقه مانند پایین آمدن سطح منابع آبی و در نتیجه کاهش سطح زیرکشت و از طرفی کاهش قیمت این محصول و نبود بازارهای مناسب برای فروش و دخالت واسطه ها و نیز کمبود صنایع تبدیلی مناسب با توجه به ظرفیت های تولیدی شهرستان ابراز امیدواری کرد که رفع این مشکلات موجب افزایش بهره وری و ارزش افزوده و نیز افزایش اشتغال در این شهرستان شود.

کد خبر: ۱٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha