۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴
جفت ارز USD/CAD در مسیر ریزش| نرخ در چه شرایطی افزایش خواهد یافت؟
تحلیل بازار فارکس؛

جفت ارز USD/CAD در مسیر ریزش| نرخ در چه شرایطی افزایش خواهد یافت؟

قیمت جفت ارز USD/CAD در طول نشست آسیایی به شدت کاهش یافته و اکنون سرمایه گذاران منتظر داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و سخنرانی جروم پاول هستند.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز USD/CAD در طول نشست آسیایی به شدت کاهش یافته و اکنون سرمایه گذاران منتظر داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و سخنرانی جروم پاول هستند.

در نتیجه، نرخ مبادله دلار آمریکا به دلار کانادا به پایین ترین سطح ۱.۲۸۲۰ سقوط کرد که پایین ترین نقطه از جمعه گذشته است. این قیمت همچنین حدود ۱.۶۳ درصد کمتر از بالاترین نقطه خود در این هفته محسوب می شود.

داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و سخنرانی پاول
قیمت USD/CAD پس از انتشار آمارهای اقتصادی متفاوت روز سه شنبه توسط ایالات متحده کاهش یافت. هیئت کنفرانس اعلام کرد که اعتماد مصرف کننده کشور در ماه ژوئن به کمترین میزان طی ۹ سال گذشته یعنی ۹۸ سقوط کرده است. البته دلیل خوبی برای این افت وجود دارد و آن اینکه، تورم مصرف کننده به بالاترین حد در بیش از چهار دهه گذشته رسیده است.

در عین حال، دستمزدها با سرعت کمتری نسبت به تورم در حال رشد هستند. علاوه بر این، هزینه اسکان در حالی که قیمت بنزین در بالاترین سطح تاریخ به فروش می رسد، از سقف عبور کرده است. بنابراین، پایین بودن سطح اطمینان مصرف کننده، خطر بزرگی برای اقتصاد آمریکا به همراه دارد.

کاتالیزور کلیدی بعدی برای قیمت USD/CAD، داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده خواهد بود که انتشار آن برای بعد از ظهر چهارشنبه برنامه ریزی شده است. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند که این داده‌ها نشانگر این موضوع باشد که اقتصاد این کشور در سه ماهه اول پس از رشد شکل گرفته طی سه‌ماهه قبل از آن، ۱.۵ درصد کاهش کوچکتر شده است. این انقباض زمانی رخ داد که اعتماد مصرف کننده و کسب و کار کاهش یافت.

نرخ مبادله USD به CAD همچنین به آخرین سخنرانی جروم پاول واکنش نشان خواهد داد. انتظار می رود رئیس فدرال رزرو مجدداً تأکید کند که بانک مرکزی آمریکا علیرغم ضعف اقتصادی به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد. بانک مرکزی کانادا نیز موضع جنگ طلبانه مشابهی را اتخاذ کرده است. با این حال، داده های تولید ناخالص داخلی و سخنرانی پاول احتمالا تاثیر قابل توجهی بر دلار آمریکا نخواهد داشت.


پیش بینی نرخ USD/CAD

جفت ارز USD/CAD در مسیر ریزش| نرخ در چه شرایطی افزایش خواهد یافت؟

نمودار روزانه نشان می دهد که جفت دلار آمریکا به دلار کانادا طی چند روز گذشته تغییر شدیدی داشته است. در این دوره، این جفت از بالاترین سطح این هفته یعنی ۱.۳۰۸۰ به ۱.۲۸۷۶ فعلی کاهش یافته است. علاوه بر این، خط سیر قیمت از قسمت بالای کانال صعودی که به رنگ سیاه نشان داده شده است، به پایین حرکت کرده است.

در عین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) به سمت پایین تر متمایل شده، در حالی که نرخ این جفت به زیر سطح حمایت مهم ۱.۲۹۰۲ سقوط کرده است. بنابراین، جفت ارز USD/CAD به احتمال زیاد سقوط خواهد کرد و دلیل آن نیز این است که فروشندگان سمت پایین کانال را در نقطه ۱.۲۵۲۷ هدف قرار می دهند. از طرف دیگر، حرکت به سمت سطح بالاتر از ۱.۳۰۸۲، نمای نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۵۹٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha