۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
تولید نیروگاه‌ها از مرز ۹۰ میلیارد کیلووات ساعت گذشت
مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی:

تولید نیروگاه‌ها از مرز ۹۰ میلیارد کیلووات ساعت گذشت

نمازی، مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: بیش از ۹۶ درصد برق مورد نیاز در این مدت توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است.

به گزارش بازار، اسماعیل نمازی با اشاره به افزایش مصرف برق در چند روز اخیر، افزود: از ابتدای این هفته همزمان با افزایش دمای هوا در نقاط مختلف کشور، میزان مصرف برق نیز روند صعودی به خود گرفته و بر اساس پیش‌بینی انجام شده طی روزهای آینده شاهد افزایش هر چه بیشتر این رقم خواهیم بود.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه نیاز مصرف تابع درجه حرارت محیطی است، ادامه داد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از مصرف برق کشور متعلق به سیستم‌های سرمایشی است؛ از این رو در تلاشیم با همراهی مردم بتوانیم تمام نیاز شبکه را بدون مشکل تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه افت نزولات جوی موجب کاهش توان تولید نیروگاه‌های برقابی شده است، گفت: این مسئله موجب شده تا بار اصلی تامین برق پیک مصرف تابستان امسال بر دوش نیروگاه‌های حرارتی باشد. بدین منظور امسال برای نخستین بار بیش از ۹۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رسیده تا این واحدها با تمام توان خود آماده تولید برق روزهای اوج مصرف باشند.

نمازی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۰ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه‌های کشور تولید شده است، اظهار کرد: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته بیش از ۹۶ درصد برق مورد نیاز در این مدت توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های نیروگاه‌های حرارتی کشور در مرز دانش روز دنیا است، ادامه داد: در گرماگرم این روزهای سال تولید برق در نیروگاه‌ها بسیار دشوار و طاقت‌فرسا است؛ از این رو انتظار داریم مردم با کمک به فرزندان خود و مصرف بهینه انرژی، بخش تولید برق کشور را در ارائه این خدمت یاری کنند.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی قطع برق مشترکان خانگی را خط قرمز وزارت نیرو دانست و افزود: امیدواریم در تابستان امسال با کمک صنایع، همراهی مردم در حوزه بهینه‌سازی مصرف و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد قطعی برق نباشیم.

کد خبر: ۱۵۹٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha