۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
دولت طرح تفکیک وزارت صمت و بازرگانی را هرچه سریع تر ارائه کند
نماینده مردم شیراز در مجلس:

دولت طرح تفکیک وزارت صمت و بازرگانی را هرچه سریع تر ارائه کند

نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس خواستار تعیین تکلیف دو وزارت صمت و بازرگانی از سوی دولت شد و گفت: دولت می تواند در این راستا طرح کمیسیون اجتماعی را بررسی کند.

به گزارش بازار، روح‌اله نجابت در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، گفت: روز گذشته در جریان موضوع استیضاح وزیر صمت مطرح شد که دولت درصدد ارائه لایحه برای تفکیک دو وزارتخانه و معرفی دو وزیر است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براین اساس با توجه به شرایط کشور و ضرورت گره گشایی از مردم پیشنهاد می شود طرحی که قبلا در کمیسیون اجتماعی در راستای تفکیک دو وزارتخانه صمت و بازرگانی مورد بررسی قرار گرفته و حتی شورای نگهبان آن را تائید کرده بود مورد موافقت قرار بگیرد تا نهایتا ظرف ۲ هفته این مساله تعیین تکلیف و نهایی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر نمایندگان به وزیر صمت رأی اعتماد داده بودند بنابراین می توان با معرفی یک وزیر و ادامه کار وزیر کنونی امور هرچه سریع تر پیش برود.

نجابت تصریح کرد: روز گذشته مشخص شد ماده ۲۲۱ آئین نامه دارای ابهاماتی است که سبب تفسیرپذیری می شود لذا باید این موضوع در کمیسیون مربوطه بررسی و نهایتا به صحن ارائه شود تا در مواردی که مربوط به استیضاح است مسیر بدون ابهام طی شود.

کد خبر: ۱۵۹٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha