۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی تهران به ۴۰ میلیون تومان رسید| منطقه یک، متری ۸۱ میلیون
گزارش تحولات بازار معاملات مسکن در خرداد ماه؛

میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی تهران به ۴۰ میلیون تومان رسید| منطقه یک، متری ۸۱ میلیون

تعداد آپارتمان های مسکونی معامله شده در شهر تهران در خردادماه سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۳.۹ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب افزایش ۳۲.۳ و ۱۷۱.۹درصدی را نشان می دهد.

به گزارش بازار به نقل از بانک مرکزی، در خردادماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران ۳۹۴.۱ میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۸.۴ درصدی نسبت به ماه قبل می باشد. همچنین این رقم نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۳۲.۸درصد افزایش داشته که در مقایسه با رشد نقطه به نقطه خردادماه سال ۱۴۰۰ (معادل ۵۶.۶ درصد) کمتر بوده و مبین کند شدن آهنگ رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن در خردادماه ۱۴۰۱ است.

گزارش «تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۴۰۱» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است. بر اساس این گزارش منطقه یک با متوسط قیمت یک متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده معادل متری ۸۱ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان گران ترین منطقه تهران ‌ منطقه ۱۹ با قیمت متوسط متری ۱۹ میلیون ۵۹۰ هزار تومان ارزان ترین منطقه بود.

گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در خرداد ماه سال ۱۴۰۱

کد خبر: ۱۵۹٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha