۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
۱۶ فقره جواز و تمدید پروانه فنی و مهندسی در استان سمنان صادر شد
رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری صمت استان سمنان:

۱۶ فقره جواز و تمدید پروانه فنی و مهندسی در استان سمنان صادر شد

سمنان - رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری صمت سمنان با اشاره به افزایش چشم‌گیر تعداد صدور مجوزهای فنی و مهندسی در سطح استان گفت: در سال گذشته ۱۶ فقره جواز و تمدید پروانه فنی و مهندسی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی میرکو صبح شنبه در نشست بررسی پروانه صادر شده صنعتی در سطح استان سمنان و بررسی عملکرد بخش آموزش و فناوری صمت استان به میزبانی این اداره کل، ضمن بیان اینکه گواهی تحقیق و توسعه برای همه متقاضیان و فعالانی که دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی هستند قابلیت صدور دارد، ابراز کرد: متقاضیان در صورت احراز شرایط لازم در متوسط زمانی دو روز کاری انجام می‌شود.

وی افزود: همه دارندگان گواهی تحقیق و توسعه می‌توانند پس از گذشت یک سال برای تبدیل گواهی خود به پروانه اقدام کنند.

افزایش صدور پروانه و تمدید ان در سال ۹۸

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری صمت استان سمنان، گفت: در سال ۹۸ تعداد ۱۵ فقره پروانه و ۳۲ فقره گواهی تحقیق وتوسعه موسوم به R&D در استان صادر که در مقایسه بامدت مشابه در سال ۹۷ از رشد ۸۰ درصدی برخوردار بوده است.

میرکو بیان کرد: در طول۱۲ ماهه سال ۹۸ همچنین ۱۶ فقره جواز، پروانه و تمدید پروانه فنی و مهندسی صادر شده است.

وی افزود: این جواز ها مشتمل بر هشت جواز فنی و مهندسی شش پروانه فنی و مهندسی و تعداد دو مورد تمدید پروانه هستند.

ضرورت تجهیز واحدهای تولیدی به بخش تحقیق و توسعه

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری صمت سمنان، با بیان اینکه مجوزهای فنی و مهندسی برای تمامی متقاضیان که دارای ایده‌های نو و خلاقانه هستند صادر می‌شود، گفت: فرآیند این امر به‌صورت الکترونیکی و از طریق سامانه ملی بهین یاب انجام می شود. 

میرکو گفت: متقاضیان در صورت احراز شرایط لازم تا متوسط دو روز کاری شاهد صدور پروانه خود خواهند بود از سوی دیگر دارندگان جواز فنی و مهندسی می توانند پس از گذشت یک سال جهت تبدیل جواز خود به پروانه فنی و مهندسی اقدام کنند.

وی افزود: اداره آموزش سازمان صمت استان سمنان در راستای ارتقاء تخصص و افزایش کیفیت محصولات شرکتهای تولیدی آماده صدور گواهی و پروانه تحقیق وتوسعه در اسرع وقت است تا شاهد با تجهیز واحدهای تولیدی استان سمنان به واحدهای تحقیق و توسعه باشیم.

کد خبر: ۱۵٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha