۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
احداث ۱۰ هزار تن سردخانه زیر صفر در استان همدان
مدیر صنایع تبدیلی جهادکشاورزی همدان خبر داد:

احداث ۱۰ هزار تن سردخانه زیر صفر در استان همدان

همدان - مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از ۱۰ هزار تن سردخانه زیرصفر در حال احداث در این استان خبر داد.

به گزارش بازار؛ حسن محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان همدان دارای پنج هزار تن سردخانه زیر صفر بوده و ۱۰ هزار تن سردخانه زیر صفر نیز در دست احداث دارد، اظهار کرد: تعدیل ضوابط سازمان دامپزشکی در رابطه با قوانین احداث سردخانه‌های زیر صفر ضرورت بسیاری دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۶۳ واحد سردخانه با ظرفیت بیش از ۲۳۵ هزار تن در استان همدان با اشتغال زایی ۶۳۸ نفر در حال ساخت بوده که این واحدهای سردخانه بیش از ۳۰ درصد دارای پیشرفت فیزیکی هستند، گفت: شهرستان بهار با ۴۲ واحد سردخانه در حال ساخت با ظرفیت ۱۶۳ هزار تن و با اشتغال ۴۱۹ نفر بیشترین تعداد و ظرفیت سردخانه‌های در دست احداث با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد را در سطح استان داراست.

محمدی همچنین از تعداد ۷۹ سردخانه سیب زمینی دارای پروانه بهره‌برداری در استان همدان خبر داد و عنوان کرد: این تعداد سردخانه سیب زمینی دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیتی افزون بر ۱۹۷ هزار و ۴۰۰ تن برای ۷۷۸ نفر اشتغال به همراه داشته که بیشترین تعداد این سردخانه‌های سیب زمینی شامل ۵۳ واحد با ظرفیت ۱۲۸ هزار تن و اشتغال ۴۴۲ نفر به شهرستان بهار اختصاص دارد.

محمدی یاد آورشد: استان همدان در مجموع دارای ۸۸ واحد سردخانه‌ دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت بیش از ۲۳۵ هزار تن و اشتغال ۸۹۰ نفر است

کد خبر: ۱۵۸٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha