۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
پرداخت جریمه غیر قابل پرداخت در کمترین زمان + بخشش دیرکرد جریمه

پرداخت جریمه غیر قابل پرداخت در کمترین زمان + بخشش دیرکرد جریمه

اگر صاحب ماشین هستید حتما تا حالا اسم خلافی غیرقابل پرداخت به گوشتان خورده است.

بازار؛ گروه صنعت: اگر صاحب ماشین هستید حتما تا حالا اسم خلافی غیرقابل پرداخت به گوشتان خورده است. یا اگر صاحب ماشین نیستید وی می خواهید در آینده خودرو بخرید ممکن است شنیدن چیزی با عنوان خلافی غیر قابل پرداخت برای تان بسیار عجیب باشد. همیشه زمانی که برای پرداخت خلافی وارد عمل میشوید با چنین خلافی هایی روبرو می شوید. اما واقعا منظور از این مدل خلافی چیست و خلافی غیر قبال پرداخت یعنی چه؟

حتما می دانید که تا ۶۰ روز فرصت دارید تا خلافی ماشین خود را پرداخت کنید. بعد از ۶۰ روز خلافی شما ضربدر ۲ می شود و می بایست دو برابر آن را پرداخت کنید. در چنین شرایطی نیز روبرو شدن با جریمه هایی که غیرقابل پرداخت هستند برای شما استرس زا باشد. اما جای نگرانی نیست و فقط نام این نوع جریمه شاید در ابتدا ترسناک باشد.

خلافی غیرقبال پرداخت چیست؟

بصورت کلی ۵ نوع خلافی به اسم های تسلیمی، دوربین، الصاقی، دو برگی و خود داری وجود دارد. منظور غیر قابل پرداخت بودن خلافی این است که برخی جرایم امکان پرداخت آنلاین را ندارند. این نوع جریمه ها به دلیل اینکه از نوع تسلیمی هستند و بدون شناسه پرداخت و قبض هستند به هیچ وجه نمی توان بصورت اینترنتی پرداخت کرد.

به این نکته مهم نیز توجه کنید که برای پرداخت قبوض به صورت آنلاین شما به شناسه پرداخت و قبض نیاز دارید.

آشنایی با انواع جرایم رانندگی

بصورت کلی در قوانین راهنمایی و رانندگی ۴ نوع خلافی به نام های زیر وجود دارد:

· جریمه دوربین

· جریمه تسلیمی

· جریمه الصاقی

· جریمه دو برگی

جریمه دوربین چیست؟

یکی از انواع جرایم، نوع دوربین آن است. این نوع جریمه ها توسط دوربین های گوناگون راهنمایی رانندگی در سطح شهر انجام می شود. بعد از جریمه شدن ابتدا برای تان اس ام اس ارسال می شود و حتی می توانید عکس لحظه جریمه را نیز دریافت کنید. این نوع جرایم متضاد خلافی غیرقبال پرداخت هستید و می توانید به سادگی آنها را بوسیله شناسه شان پرداخت کنید.

جریمه تسلیمی به چه معناست؟

منظور از جریمه تسلیمی همان ایست پلیس می باشد. در زمان هایی که پلیس به راننده ایست می دهد و راننده نیز به فرمان پلیس گوش می دهد برای او جریمه ای تنظیم می شود که دارای شناسه می باشد. در برگه ای که پلیس در چنین شرایط پر می کند اطلاعاتی از قبیل مشخصات راننده و گواهینامه، سال تولید، زمان تخلف و مشخصات اصلی افسر راهنمایی رانندگی ثبت می شود.

جریمه الصاقی چیست و در چه شرایطی صادر می شود؟

احتمالا این نوع جریمه را در اطراف خود زیاد دیده اید؛ مخصوصا در خیابان های پر ترافیکی که دارای مراکز تفریحی و تجاری هستند. به هر ترتیب در زمان هایی که راننده اقدام به پارک ماشین در مکان های پارک ممنوع می کند برایش جریمه در نظر گرفته می شود. اگر در زمان پارک در چنین اماکنی راننده در داخل ماشین حضور نداشته باشد پلیس برگ جریمه او را به شیشه عقب یا جلو می چسباند.

جریمه دوبرگی چیست و در چه شرایطی پلیس از آن استفاده می کند؟

در مواردی که راننده مرتکب جرم می شود و پلیس نیز به دنبال متوقف کردن وی است ممکن است فرد به فرمان پلیس بی اعتنایی کند و متواری شود. در چنین شرایطی پلیس از جریمه دوبرگی استفاده می کند. این نوع جریمه با توجه به پلاک شخص متواری شده صادر می شود و دیگری خبری از دفترچه جریمه نیست. در چنین شرایطی که فرد از صحنه متواری می شود، پلیس برای وی جریمه بیشتری را نیز در نظر می گیرد و فرد می بایست آنرا همراه با مبلغ خلافی پرداخت نماید.

خلافی غیرقابل پرداخت جز کدام دسته از جرایم هستند؟

از آنجایی که این نوع جرایم دست نویس هستند جزیی از جرایم تسلیمی محسوب می شوند. زمانی که این جریمه توسط پلیس صادر می شود مدتی طول می کشد تا جریمه در سیستم پلیس راهور ثبت شود. تا قبل از ثبت آن در سیستم نمیتوان آنها را بصورت اینترنتی پرداخت نمود، به همین دلیل به این دسته از جرایم، غیر قابل پرداخت می گویند.

معمولا در شرایطی که پلیس خودروی شما را متوقف می کند مدارکی از قبیل کارت شناسایی، کارت ماشین، بیمه شخص ثالث و ... را چک می کند. توجه نمایید که بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید(که در اکثر بیمه‌نامه ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است (که در بیمه نامه با عنوان بیمه‌گر درج می شود) و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است). با توجه به الزامی قانونی داشتن این بیمه نامه خودرو ، به همه رانندگان توصیه می‌شود که خرید بیمه شخص ثالث ماشین را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

آیا می توان خلافی غیرقابل پرداخت را آنلاین پرداخت کرد؟

اگر به هر ترتیب شده می خواهید این نوع از جرایم را بصورت آنلاین پرداخت کنید. می بایست مدتی را صبر کنید تا برای جریمه مورد نظرتان شناسه پرداخت و قبض صادر شود. بعد از این می توانید به راحتی جریمه را با روش های مختلف بصورت اینترنتی پرداخت نمایید. اگر می خواهید شناسه تمامی جریمه های خود را نیز چک کنید می توانید کد دستوری *۱۱۰# را شماره گیری کنید. برای استفاده از این روش نیاز به کد وین vin دارید.

اگر هم می خواهید این نوع جرایم در همان روزهای اول پرداخت کنید و وقت هم کم دارید می توانید به پلیس+۱۰ نزدیک مراجعه کنید و آن را در کمترین زمان و پرداخت هزینه ای کم تسویه کنید.

آیا قبوض کاغذی جرایم حذف شدند؟

بله، در سال های اخیر سیستم جدید و آنلاین پلیس راهور جای قبوض کاغذی را گرفت و دیگر خبری از قبوض دستی و کاغذی نخواهد بود. کلیت ماجرا امیدوار کننده و به نفع رانندگان است. در پروسه قدیمی جرایم ممکن رانندگان متوجه جریمه خود نشوند و برای پرداخت آن وارد عمل نمی شدند.

اما در سیستم جدید جرایم به همراه اطلاعات کامل از قبیل ساعت، علت، تاریخ و شماره قبض برای راننده خاطی در کسری از ثانیه ارسال می شود. بعد از ارسال اس ام اس، راننده می توانید در همان لحظه برای پرداخت خلافی خود وارد عمل شود. با چنین پروسه ای دیگر نیاز نیست مانند گذشته نگران استعلام خلافی ماشین سنگین باشید. از دیگر مزایای مدل جدید جریمه ها می توان به کاهش خطاهای انسانی اشاره نمود.

تعویض پلاک در اسرع وقت را فراموش نکنید!

اگر قصد خرید و فروش ماشین تان را دارید می بایست سریعا برای تعویض پلاک نیز اقدام کنید و در چنین شرایطی ممکن است به مدارکی مثل بیمه شخص ثالث نیز نیاز پیدا کنید. از آنجایی که تمامی نمرات منفی و جرایم به شماره پلاک ثبت می شود بهتر است در انجام تعویض آن سرعت به خرج دهید.

کد خبر: ۱۵۸٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha