۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
توسعه امکانات برای صادرات تولیدات سمنان| گمرک و منطقه ویژه اقتصادی به کمک آمد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

توسعه امکانات برای صادرات تولیدات سمنان| گمرک و منطقه ویژه اقتصادی به کمک آمد

سمنان- گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با اشاره به ضرورت توسعه امکانات برای صادرات تولیدات سمنان، گفت: منطقه ویژه اقتصادی در مساحتی حدود یک هزار هکتار ظرفیت ویژه تحقق صادرات است.

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی سمنان مصوبه سفر رئیس جمهور به سمنان است، تاکید کرد: یکی از الزامات کار برای عملیاتی کردن منطقه ویژه اقتصادی اخذ مجوز صادرات و واردات و کد گمرکی در منطقه بود که با پیگیری هایی که در دو سال اخیر انجام دادیم موفق به اخذ این مجوز شدیم.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی در مساحتی حدود هزار هکتار زمین در مجاورت شهرک صنعتی قرار دارد که کارهای زیر ساختی آن انجام شده است افزود: در طول این دو سال برای دریافت کد گمرکی باید بر اساس مقررات داخلی گمرک برخی زیرساخت ها را در منطقه ویژه سمنان اماده می کردیم.

عضو خانه ملت اضافه کرد: یکی از این زیر ساخت ها به عنوان مثال دوربین بود و زیر ساخت هایی در حوزه برق و فیبر نوری و غیره داشتیم که تمامی این زیر ساخت ها توسط شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان، اداره کل گمرک و با حمایتهای استاندار فراهم شد و در نهایت مجوز لازم اخذ وشرایط جدید در حوزه صنعتی ایجاد شد.

گلرو ادامه داد: هئیت هایی از گمرک جمهوری اسلامی ایران، سفرهایی را به سمنان داشتند و بعد از بازدید از زیرساخت‌ها و تایید مجوز کد گمرکی طی انجام فرآیندهای اداری اعلام شد که رویه‌های ترانزیت، صادرات، ورود قطعی و ورود موقت به منطقه ویژه اقتصادی سمنان در واقع اعطا و موافقت خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اتفاق یک تحول مهم و فرصت جدیدیست تا بتوانیم از این منطقه ویژه اقتصادی در توسعه صادرات و واردات استفاده کنیم، ادامه داد: اخیرا نیز مجوز مرز هوایی برای فرودگاه سمنان دریافت شده که یک تحول بسیار مهمی ست به طوری که بعد از دو سال تلاش توانستم از هیئت دولت مجوز مرز هوایی فرودگاه سمنان را دریافت کنیم به این معنا که این فرودگاه هم مجوز واردات و صادرات دارد و این امر نیزبه عنوان مکمل می تواند در کنار منطقه ویژه اقتصادی که کد کمرگی دارد عمل کند.

نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه با توجه به اینکه ما در حوزه همسایگی ۱۵ کشور قرار داریم و در حوزه صادرات به این کشورها می توانیم از این ظرفیت نیز استفاده کنیم، ابراز کرد: بزودی معاون اقتصادی وزیر خارجه به سمنان می اید و بنا داریم فرصت ها را در مساله توسعه صادرات شناسایی کنیم و محصولاتی که ما تولید می کنیم قابلیت صادرات دارند و امیدوار هستیم از این ظرفیت ها و زیرساخت ها به نحو احسن بهره ببریم.

گلرو گفت: مرز هوایی فرودگاه سمنان و کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی دو ظرفیت زیر ساختی موثر در تحول آفرین در حوزه توسعه تجارت و صنعت است.

کد خبر: ۱۵۸٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha