۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
دریافت ۵۰ هزار اظهارنامه مالیاتی در اردبیل| مشارکت مؤدیان مطلوب است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

دریافت ۵۰ هزار اظهارنامه مالیاتی در اردبیل| مشارکت مؤدیان مطلوب است

اردبیل - قلیزاده، مدیرکل امور مالیاتی اردبیل گفت: تاکنون ۵۰ هزار اظهارنامه مالیاتی را به روش الکترونیکی دریافت کردیم.

ابراهیم قلیزاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی مؤدیان که از خردادماه شروع شده، همچنان ادامه دارد و تا ۱۵ تیرماه مؤدیان فرصت دارند تا اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ارسال کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت مؤدیان استان اردبیل در سال‌جاری مطلوب و مناسب بوده و حتی بالاتر از آمار سال ۹۹ ما توانستیم برای ۱۴۰۰ اظهارنامه‌های مالیاتی را از مؤدیان دریافت کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: در سال ۹۹، ۴۷ هزار اظهارنامه مالیاتی دریافت کرده بودیم که برای ۱۴۰۰ این رقم به ۵۰ هزار اظهارنامه افزایش یافته که ۲ هزار فقره بیشتر از سال ۹۹ بوده است.

قلیزاده افزود: این امر نشان می‌دهد که مشارکت مؤدیان مالیاتی در استان اردبیل مطلوب است و امیدواریم تا ۱۵ تیرماه مؤدیان اظهارنامه و یا تبصره ماده ۱۰۰ را برای امور مالیاتی استان ارائه کنند.

وی با بیان اینکه تمام مراحل دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی به شکل الکترونیکی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مؤدیان مخیر هستند یا تبصره ۱۰۰ یا اظهارنامه مالیاتی خود را تا ۱۵ تیرماه ارائه کنند.

قلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در مقایسه با مشارکت مؤدیان سایر استان‌ها، وضعیت استان اردبیل مناسب است و این نشان می‌دهد که مؤدیان با رغبت و انگیزه بیشتر سعی می‌کنند تا حق و حقوق واقعی را در این زمینه پرداخت کنند.

وی تعیین سهمیه را به صورت ماهانه یادآور شد و بیان کرد: ما درخواست کردیم که سهمیه سالانه مالیاتی استان را مشخص کنند که قطعا ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از سال‌های گذشته خواهد بود.

قلیزاده در مورد آخرین وضعیت اعمال مالیات برای خانه‌های خالی و خودروهای لوکس در اردبیل نیز ادامه داد: برای صاحبان خانه‌های خالی پیامک ارسال شده و دریافت مالیات از صاحبان خانه‌های لوکس و خودروهای تجملاتی در استان نیز انجام می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی اردبیل در مورد آمار خانه‌های خالی و صاحبان خودروهای لوکس نیز گفت: از آنجایی که این سیستم به صورت ملی پشتیبانی می‌شود، ما آمار استانی نداریم ولی قطعا دریافت مالیات از صاحبان خانه‌های خالی و خودروهای لوکس در اولویت امور مالیاتی استان است.

کد خبر: ۱۵۸٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha