۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
غفلت از انرژی های نوین در کشور| سقف هر خانه می تواند یک نیروگاه باشد
مدیرعامل شرکت انرژی سبز هیرکان مطرح کرد؛

غفلت از انرژی های نوین در کشور| سقف هر خانه می تواند یک نیروگاه باشد

گرگان- تقوایی، مدیر عامل شرکت انرژی سبز کاسپین هیرکان گفت: با استفاده از انرژی های نوین و خورشیدی، سقف هر خانه و کارخانه ای می تواند نیروگاهی برای تولید برق در کشور باشد.

رضا تقوایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم حمایت و برنامه ریزی درست، در زمینه استفاده از انرژی های الکترونیکی و نوین در کشور عقب هستیم و تاکنون هیچ حمایتی از ما انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت انرژی سبز کاسپین هیرکان با بیان این که سقف هر خانه و کارخانه ای می تواند نیروگاهی برای تولید برق باشد، افزود: به جای اینکه در کشور به دنبال کاهش انرژی به خصوص مصرف برق باشیم، با توجه به اینکه کشوری سرمایه داری بوده و بهترین منابع دنیا را در اختیار داریم، باید تلاش کنیم تا به طور هوشمندانه از انرژی ها استفاده کرده چون حق مردم ایران آن چیزی که می بینیم، نیست.

تقوایی ادامه داد: دو کویر بسیار بزرگ در ایران داریم که با خورشیدی کردن یک قسمت از آن ها می توانیم برق کل کشور را تامین کنیم، این انرژی از لحاظ استراتژیکی مهم بوده و کمترین آلودگی را دارد و حتی می توانیم برق را به دیگر کشورها هم صادر کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر کشورهایی مانند امارات، کویت و حاشیه خلیج فارس در زمینه انرژی های خورشیدی نیروگاه های عظیمی را در حال احداث دارند.

این فعال حوزه انرژی های نوین با اشاره به عوارض گمرکی سنگین برای ورود پنل های خورشیدی به داخل کشور، گفت: متاسفانه برای وارد کردن تجهیزات انرژی های نو، عوارض گمرکی زیادی اخذ می شود، و زمانی که قیمت در ایران سه برابر می شود، قطعاً برای مردم توجیه اقتصادی ندارد که بخواهند به این سمت بروند.

تقوایی افزود: از طرف دیگر اداره برق قراردادی را که برای احداث نیروگاه و دریافت برق تضمینی چند ساله امضا می کند، دارای تعرفه هایی با سود خیلی پایین است.

مدیرعامل شرکت انرژی سبز کاسپین هیرکان بیان کرد: شرکت انرژی سبز هیرکان در زمینه انرژی های نو و خورشیدی فعالیت داشته و تولیدکننده سیستم های خورشیدی قابل حمل با برند هیرکان، لامپ « دی سی» و مواد تغذیه سوئیچینگ در رابطه با شارژ انواع باتری ها است.

وی گفت: همچنین این شرکت در زمینه سیستم های برق اضطراری و خورشیدی و جاهایی که دسترسی به برق ندارند، فعالیت کرده و با ارزان ترین قیمت و کیفیت موجود در بازار این محصولات را به مشتریان عرضه می کند.

کد خبر: ۱۵۸٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha