۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی سمنان به ۳۷۵ میلیارد ریال رسید
مدیرعامل صندوق توسعه کشاورزی سمنان:

سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی سمنان به ۳۷۵ میلیارد ریال رسید

سمنان- مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان گفت: سرمایه این صندوق پس از ۱۵ سال فعالیت به ۳۷۵ میلیارد ریال رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سمنان، محمد اکبری درباره فعالیت های صندوق توسعه بخش کشاورزی استان سمنان، تاکید کرد: این صندوق در سال ۸۶ با ۳۶ تشکل و سرمایه ۶ میلیارد ریال آغاز به کار کرد و در حال حاضر و پس از ۱۵ سال فعالیت به ۱۰۵ تشکل و سرمایه ۳۷۵ میلیارد ریالی رسیده است.

وی با اشاره به برخی از اهداف و فعالیت‌های صندوق بر اساس اساسنامه گفت: جذب مستمر منابع مالی تولیدکنندگان به‌منظور افزایش سرمایه، اعطای تسهیلات و انجام حمایت‌های مالی به تولیدکنندگان و متقاضیان سرمایه در بخش کشاورزی، تأمین نقدینگی برای ایجاد بازارهای عرضه مستقیم تولیدات نهایی به‌منظور ایجاد ثبات قیمت‌ها و تنظیم بازار، حمایت از تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی در مواجهه با موقعیت‌های بحرانی برخی از اهداف صندوق است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: تأمین نقدینگی به‌منظور تجهیز و نوسازی واحدهای تولیدی به‌منظور افزایش بهره‌وری، دریافت کمک‌های مالی و اعتباری از دولت و بانک‌ها و سایر شرکت‌ها و مؤسسات داخلی و خارجی، تضمین متقاضیان سرمایه‌گذاری برای دریافت اعتبار از بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی داخلی در بخش کشاورزی برخی دیگر از اهداف صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان است همچنین در راستای جذب مستمر منابع مالی تولیدکنندگان و با هدف افزایش سرمایه تاکنون ۱۲ مرحله افزایش سرمایه بعد از تشکیل صندوق صورت پذیرفته است.

اکبری درباره نحوه توزیع سرمایه این صندوق نیز گفت: شرکت مادر تخصصی ۴۴.۳۸ درصد و تشکل‌ها ۵۵.۶۲ درصد سهام صندوق را در اختیار دارند.

وی با اشاره به درصد سرمایه بخش خصوصی به تفکیک زیربخش‌های مختلف بخش کشاورزی گفت: در بخش دام ۲۸ درصد، زراعت و باغبانی ۴۲ درصد، طیور ۱۷ درصد، صنایع کشاورزی ۵.۱ درصد خدمات مشاوره‌ای ۱.۵ درصد، مکانیزاسیون یک درصد و زنبورعسل چهار دهم درصد سهام را در اختیار دارند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه اعطای تسهیلات و انجام حمایت‌های مالی از تولیدکنندگان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی یکی از فعالیت‌های صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی است گفت: این مهم تأثیر زیادی در رشد و شکوفایی بخش کشاورزی استان داشته است.

اکبری به میزان تسهیلات پرداختی از ابتدای تأسیس صندوق تا کنون اشاره کرد و گفت: مجموعه تسهیلات پرداختی صندوق از ابتدا تا کنون چهار هزار و ۱۰۸ میلیارد و ۲۲ میلیون ریال بوده است.

وی از تأمین نقدینگی به‌منظور تجهیز و نوسازی واحدهای تولیدی به‌منظور افزایش بهره‌وری به‌عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های اثربخش صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نام برد و گفت: پرداخت تسهیلات برای راه‌اندازی کارخانه خوراک دام شرکت تعاونی گاوداران گرمسار، پرداخت تسهیلات برای راه‌اندازی کارخانه خوراک دام اتحادیه شرکت‌های تعاونی عشایری استان سمنان و پرداخت تسهیلات برای راه‌اندازی کارخانه خوراک دام شرکت تعاونی کشاورزی دامداران و آبزی پروران شهر مجن از جمله این اقدامات بود.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان پرداخت تسهیلات برای راه‌اندازی و ادامه فعالیت کارخانه لبنیات گلزار دامغان، پرداخت تسهیلات برای راه‌اندازی و تجهیز سردخانه ۲ هزار تنی مجن و پرداخت تسهیلات برای راه‌اندازی و ادامه فعالیت کارخانه کنسانتره شاهرود را از دیگر اقدامات صندوق در راستای تأمین نقدینگی به‌منظور تجهیز و نوسازی واحدهای تولیدی استان سمنان عنوان کرد.

اکبری با یبان این صندوق برنامه‌های مختلفی در راستای گسترش فعالیت‌های اثربخش در تأمین مالی زنجیره ارزش، اتصال حلقه‌های تولید و تحقق کشاورزی قراردادی دارد گفت: درج نام کارخانه لبنیات گلزار دامغان و کارخانه کنسانتره شاهرود در طرح بازنگری افزایش سرمایه صندوق با توجه به ظرفیت زیر بخش صنایع، هم‌افزایی و همگرایی تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی استان در ایجاد زنجیره‌های تولید از مزرعه تا سفره برابر سیاست‌های جهاد کشاورزی استان، حمایت در ایجاد رابطه پایدار و وابسته بین واحدهای فرآوری مثل کارخانه‌ها با تولیدکنندگان محصولات کشاورزی (دامدار و کشاورز) در ایجاد مدل کشاورزی قراردادی و حمایت از تشکل‌های استان در راستای در اختیار گرفتن حلقه‌های زنجیره ارزش و ممانعت از خروج ارزش‌افزوده، از بخش از مهم‌ترین برنامه‌های صندوق است.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha