۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
توقف انتقال عرصه مسکن مهر| شرکت عمران هشتگرد: دستور از تهران است
«بازار» گزارش می دهد

توقف انتقال عرصه مسکن مهر| شرکت عمران هشتگرد: دستور از تهران است

در حالیکه مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید می گوید مشکلی از بابت فروش عرصه مسکن مهر در این شهرها نیست شرکت عمران شهر هشتگرد توقف این اقدام را دستور از تهران عنوان می کند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: در حالیکه این روزها وزارت راه و شهرسازی و در راس آن مدیران عامل شرکت عمران شهرهای جدید انرژی خود را برای تکمیل و بستن پرونده پروژه مسکن مهر معطوف کرده اند خبرها حاکی از این است که برخی شهرها از جمله شهر جدید هشتگرد در یک اقدامی عجیب بر خلاف رویه های گذشته فروش و انتقال عرصه مسکن مهر را به متقاضیان متوقف کرده است.

چندی پیش خبرنگار خبرگزاری بازار در گفتگو با علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید گفتگویی داشت و از او پرسید که علیرغم اینکه اکثر شهرهای جدید مثل پردیس مشکلی در خصوص فروش عرصه مسکن مهر ندارند اما در برخی شهرها مثل شهر جدید هشتگرد می بینیم که برخی از متقاضیان با مشکل خرید عرصه و یا انتقال سند عرصه از قبل خریداری شده مواجه هستند گفت: بدون شک فروش عرصه در تمام شهرهای جدید بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و فروش عرصه به صورت اختیاری است و هر متقاضی که تمایل داشته باشد می تواند به خرید عرصه مسکن مهر اقدام کند.
وی ادامه داد: متقاضیان مسکن مهر برای خرید عرصه مسکن مهر مختار هستند و این اقدام با قیمت کارشناسی روز انجام می شود. پس متقاضیانی که تمایل داشته باشند می توانند برای خرید عرصه مسکن مهر به شرکت های عمران و کارگزاری ها مراجعه کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که برخی از متقاضیان خرید عرصه مسکن مهر و حتی افرادی که واحد مسکن مهر را همراه با عرصه از قبل خریداری شده خریده اند و حالا می خواهند عرصه مسکن مهر مورد نظر را به نام خود انتقال دهند با مشکل و توقف فروش عرصه مواجه شده اند.

به هر وجه شرکت عمران شهر جدید هشتگرد پاسخگو نیست و با یک جمله که از تهران سامانه بسته شده ، جواب مردم را نمی دهند و متاسفانه صدور الحاقیه برای انتقال عرصه مسکن در واحد انتقال عرصه شهر جدید هشتگرد ماههاست که متوقف شده است

«کیوان صدری مهر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» می گوید که انتهای سال گذشته اقدام به خرید یک واحد مسکن مهر از شهر هشتگرد کردم، بعد از خرید و رفت و آمدهای آزاردهنده برای تهیه مدارک و بروکراسی ادارای نقل و انتقال سرانجام به واحد انتقال عرصه شرکت عمران هشتگرد برای انتقال عرصه ای که قبلا توسط مالک یا فروشنده قبلی پرداخت شده مراجعه کردم ، اول گفتند که سایت صدور الحاقیه از طرف تهران بسته شده و گفتن که با ما تماس بگیرید، بعد مجددا ما تماس می گرفتیم و هر بار بدون هیچ پیشرفتی اقدامات ما بی نتیجه باقی می ماند.
این متقاضی ادامه داد: شاید باورتان نشود اما این مسیر دور را ۲۰ بار در رفت و آمد بودم که در انتها به ما اعلام شد که این اقدام متوقف است ، چون غیر قانونی است! چه چیزی غیر قانونی است ؟! مگر می شود که یک شرکت برای خودش بک روز کاری را تشخیص بدهد قانونی و یک روز اعلام کند غیر قانونی است!
وی خاطر نشان کرد: به هر وجه شرکت عمران شهر جدید هشتگرد پاسخگو نیست و با یک جمله که از تهران سامانه بسته شده ، جواب مردم را نمی دهند و متاسفانه صدور الحاقیه برای انتقال عرصه مسکن در واحد انتقال عرصه شهر جدید هشتگرد ماههاست که متوقف شده است.

بر اساس این گزارش، اگر چه هفته گذشته جابرانصاری مدیر عامل شهر جدید پردیس اعلام کرد که فروش عرصه مسکن مهر اختیاری است و هر سه ماه یک بار دولت قیمت آنرا اعلام می کند اما خبرها حاکی از این است که در شهر جدید هشتگرد این اقدام متوقف شده است و فروش عرصه و صدور الحاقیه برای انتقال عرصه مسکن در واحد انتقال به متقاضیانی که قبلا عرصه آن واحد مسکونی را خریداری کرده و حالا قصد انتقال آن به خریدار جدید را دارند متوقف شده است.

در حال حاضر در شهرهای جدید بالغ بر ۶۰ هزار مسکن مهر نیمه تمام داریم که عمده آنها در سه شهر پردیس ، پرند و هشتگرد است. و طبق گفته مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید تلاش این است تا عمده این واحدهای مسکونی به میزان ۴۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۲ تکمیل و واگذار شود.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha