۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
بیش از ۶ هزار و پانصد میلیارد تومان به حوزه ورزش کمک شده است
رئیس کمیته ورزش و جوانان در مجلس:

بیش از ۶ هزار و پانصد میلیارد تومان به حوزه ورزش کمک شده است

راستینه، رئیس کمیته ورزش و جوانان در مجلس جزئیات بودجه مجلس به فدراسیون های ورزشی را تشریح کرد.

به گزارش بازار، احمد راستینه هفشجانی در خصوص نامه اعتراضی تعدادی از روسای فدراسیون های ورزشی به رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتبارات اختصاصی به رشته‌های مختلف در جمع خبرنگاران گفت: در روزهای پایانی بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ از میان بیش از صد پیشنهاد برای الحاق به کل لایحه، رئیس مجلس با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی، در خصوص بازگردان ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده برای کمک به ورزش، حمایت کردند و پس از طرح موضوع مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار و پانصد میلیارد تومان به حوزه ورزش کمک شده است ادامه داد: از این محل ۶۰ درصد سهم وزارت ورزش و جوانان، ۴۰ درصد سهم آموزش و پرورش در حوزه ورزش است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس اهتمام ویژه‌ای برای حمایت از ورزش دارد، ادامه داد: انتظار داشتم روسای فدراسیون های ورزشی پیام تشکر جدی از مجلس برای دو برابر شدن بودجه وزارت ورزش و جوانان در بودجه ۱۴۰۱، بازگرداندن ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده برای حمایت از حوزه ورزش، ۳۱۵ میلیارد تومان برای حمایت از ۲۸ فدراسیون ورزشی، ۸۰ میلیارد تومان برای حمایت از کمیته ملی المپیک، ۴۰ میلیارد تومان برای حمایت از کمیته ملی پارالمپیک بودم، اما هم اکنون هم که نامه اعتراضی ارسال کردند، ما نقد آنها را نیز به جان می‌خریم.

وی با اشاره به اعتراض روسای فدراسیون‌ها به نادیده گرفته شدن در قانون بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: سال گذشته از طرف کمیسیون فرهنگی و فراکسیون ورزش مجلس به تمامی فدراسیون‌های ورزشی نامه ارسال کردیم تا نظام نامه مسائل‌شان را ارائه و پیشنهاداتشان را به ما اعلام کنند. اما برخی از فدراسیون ها این کار را انجام ندادند. از طرفی مجلس هر سال بودجه حمایتی خود را از ورزش افزایش داده و در قانون بودجه امسال نیز نسبت به قانون بودجه ۱۴۰۰ گام بسیار بلندی در حمایت از ورزش برداشته شده است.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: مجلس در حمایت از حوزه ورزش بی نظیر عمل کرده برای اعتبارات به جامعه مخاطبین فدراسیون‌ها، نقش آفرینی آنها در میادین بین المللی، جهانی، المپیک و پارالمپیک، توسعه فعالیت فدراسیون ها در شهرها و روستاها، نقش فدراسیون ها در توسعه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی و گستردگی جامعه مخاطر و بیمه ورزشی توجه کردیم. لذا مجموعه‌ای از عوامل سبب حمایت از اعتبارات ورزشی ۲۸ فدراسیون شد.

رئیس کمیته ورزش و جوانان در مجلس اظهار کرد: از روسایی فدراسیون هایی که به رئیس مجلس نامه ارسال کردند دعوت خواهیم کرد تا به کمیسیون فرهنگی بیایند، ما با جان و دل در خدمتشان هستیم و نظراتشان را خواهیم شنید. اما حقیقتا کاری که مجلس، رئیس مجلس و رئیس کمیسیون فرهنگی در حمایت از حوزه ورزش انجام دادند، بی نظیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در جریان بررسی لاجیه بودجه ۱۴۰۱ تمام نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی نگاه ویژه‌ای در حمایت از ورزش داشتند. از این رو سهم کمیسیون فرهنگی برای حمایت از ورزش بی نظیر است چرا که یکی از مهمترین کارهای فرهنگی حمایت از قهرمان‌های ورزشی، پیشکسوتان و فدراسیونهای ورزشی بوده و کار فوق العاده ای نیز در حوزه انجام شده که قابل تقدیر است.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha