۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
۱۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات برای توسعه کشت گلخانه‌ای در اصفهان
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان مطرح کرد؛

۱۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات برای توسعه کشت گلخانه‌ای در اصفهان

اصفهان -رئیس زاده؛ مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: اجرا و توسعه کشت گلخانه ای درسال جاری به یک هزار و ۲۰۰ ملیارد تومان تسهیلات مالی بانکی نیاز دارد.

احمدرضا رئیس زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کاشت گیاهان کم آب ببر، غلات پایه و کشت گلخانه‌ای راهبرد جدید وزارت کشاورزی در شرایط جدید جهانی است و ما نیز در اصفهان درهمین راستا عمل خواهیم کرد.

وی افزود: استان اصفهان با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی باقابلیت کشاورزی معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است و همچنین شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان کرد: در مناطق گرم و خشک استان اصفهان به طور معمول خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو و در مناطق معتدل و سرد انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.

وی تاکید کرد: مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تن برآورد می‌شود.

تغییر الگوی کشت با توسعه کشت گلخانه ای
رئیس زاده با بیان اینکه اصفهان مهد کشاورزی است و در همین شرایط کم آبی رتبه های نخست تولید و صادرات را داریم، افزود: سعی ما بر این است که در استانی که کشاورزی کشور نیز به آن وابسته است تغییر الگوی کشت را با توسعه کشت گلخانه ای پیش ببریم.

وی اضافه کرد: میزان تولید محصولات گلخانه ای ما در سال گذشته ۳۸۰ هزار تُن شامل خیار، گوجه، فلفل دُلمه‌ای رنگی، بادمجان، توت فرنگی، سبزی برگی و غده‌ای و همچنین گل زینتی بود که یک چهارم آن صادر شد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به بهره وری د رمصرف آب و بهبود کیفیت مخوصل درکشت گلخانه ای بیان کرد: این نوع کشت که در نقاط مختلف استان اصفهان به ویژه در دهاقان، شهرضا، تیران و کَرون، چادگان و نجف آباد در حال گسترش است، اشتغالزایی دایمی را در بر دارد.

ظرفیت صادراتی خوب کشت گلخانه ای
وی با تاکید بر اینکه کشت گلخانه ای به دلیل کیفیت محصولات ظرفیت صادراتی خوبی نیز دارد و البته مستلزم رفع برخی موانع است، بیان کرد: تجربه نشان داده است که‌ صادرات این نوع محصولات ارزآوری خوبی نیز به همراه دارد اما برخی موانع صادراتی باید از پیش پای این بخش برداشته شود و بازریابی خوب به ویژه از کشورهای همسایه نیز لازمه پیشرفت صادراتی در این بخش است.

رئیس زاده با اشاره به اینکه اجرا و توسعه کشت گلخانه ای درسال جاری به یک هزار و ۲۰۰ ملیارد تومان تسهیلات مالی بانکی نیاز دارد، گفت: امکان اضافه شدن ۱۵۰ هکتار به مساحت گلخانه های اصفهان وجود دارد و ۳۰۰ درخوست احداث گلخانه در۱۰ شهرستان داشتیم که این امر در صورت حمایت مالی و تسهیلات بانکی امکان پذیر خواهد بود.

کد خبر: ۱۵۸٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha