۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
حمایت از بهره برداران معادن در کشور ضروری است
نماینده مردم بجنورد در مجلس:

حمایت از بهره برداران معادن در کشور ضروری است

نماینده مردم بجنورد در مجلس، گفت: استخراج معادن بخشی از راه اندازی صنایع در کشور محسوب می شود لذا حاکمیت باید از بهره برداران این حوزه دفاع کند.

به گزارش بازار، محمد وحیدی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: دفاع از بهره برداران معدن بخشی از نقش حاکمیت است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس اظهار کرد: طبق اصل ۴۵ قانون اساسی معدن انفال بوده و در اختیار حاکمیت و نظام اسلامی است. اگر قرار باشد در این کشور صنعتی راه نیفتد، حتما هیچ تولیدی اتفاق نخواهد افتاد لذا پایه اصلی راه اندازی صنایع، استخراج معادن است.

وی افزود: مگر قرار است کاری غیرقانونی یا غیرعلمی یا خلاف محیط زیست انجام دهیم لذا باید براساس قانون رفتار کنیم؛ نمی شود همشهری یک وزیر باشی و با زور مانع استخراج یک معدن شوید و در مجلس به افرادی که سوال از وزیر می کنند بگویید چنین اقداماتی نادرست است.

وحیدی تصریح کرد: چون می خواهیم از ظرفیت هایمان استفاده کنیم درصدد فعالیت های پوپولیستی هستیم و مانع از اجرای قانون می شویم. بنده از بهره برداران معدن دفاع کردم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: هرکسی بخواهد جلوی بهره برداری از معادن را بگیرد که نمی توان آن را اعمال حاکمیت نامید، آیا باید اکسید از کشور ترکیه وارد کنیم در حالی که خودمان معادن بسیاری داریم؟.

کد خبر: ۱۵۸٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha