۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
تکلیف وزارت نفت برای ارائه گزارش ۳ ماهه در خصوص صورت مالی شرکت های زیرمجموعه
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

تکلیف وزارت نفت برای ارائه گزارش ۳ ماهه در خصوص صورت مالی شرکت های زیرمجموعه

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: بند ش تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ وزارت نفت را مکلف کرد گزارش سه ماهه ای را در خصوص صورت های مالی شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت ارائه کند.

به گزارش بازار، مالک شریعتی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، گفت: از رئیس محترم قوه قضائیه درخواست دارم نتیجه پرونده کرسنت را اعلام کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزارت نفت، اضافه کرد: بند ش تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ وزارت نفت را مکلف کرد گزارش سه ماهه ای را در خصوص صورت های مالی شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت ارائه کند، از این رو خواهشمندم با توجه به پایان مهلت سه ماهه هرچه سریع تر گزارش را به کمیسیون انرژی و کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به ادعاهایی که اخیرا در خصوص فشار نمایندگان در فضای مجازی مطرح شده از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خواهشمندم صحت و سقم این موضوع را بررسی کرده و حیثیت مجلس را حفظ نمایند، ان شاءالله که این خبرها صحت نداشته باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی طبق مواد ۲۳۵ الی ۲۳۸ آئین نامه داخلی مجلس باید گزارش عملکرد وزرا و رئیس جمهور را در سالگرد رأی اعتماد مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: مسئولان دولتی مکلفند طبق آئین نامه گزارش ها را به مجلس ارائه کرده و کمیسیون ها گزارش ها را بررسی کنند. اگر گزارشی که کمیسیون در این رابطه به صحن علنی ارسال می کند نمایندگان را نسبت به عملکرد وزرا قانع نکند خود به خود فرآیند استیضاح آغاز می شود، این منطق نظارتی مجلس پابرجا بوده و این امکان فراهم است نه اینکه استیضاحی سه ماه پس از آغاز دولت مطرح شود بلکه باید عملکرد تمامی وزرا مورد بررسی قرار گیرد. تعدادی از نمایندگان ۶ نامه نظارتی به وزرای صمت، کشاورزی، ارتباطات، علوم، نفت و راه را فرستاده اند و براساس شاخص ها عملکرد آن ها را بررسی کرده و خواهان گزارش هستند تا این طرح ها تکمیل شود.

کد خبر: ۱۵۸٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha