۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
صرفه‌جویی ۵۷۰۰ مگاواتی صنعت برق با اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف در کشور
معاون برق و انرژی وزیر نیرو خبر داد

صرفه‌جویی ۵۷۰۰ مگاواتی صنعت برق با اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف در کشور

‌معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: با اعمال برنامه‌های دقیق مدیریت مصرف در تمامی بخش‌های اداری، تجاری، صنایع، خانگی و غیره توانسته‌ایم ۵۷۰۰ مگاوات صرفه‌جویی کنیم.

به گزارش بازار، همایون حایری در نشست تخصصی مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع سراسر کشور که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، گفت: بر اساس ۱۰۰ برنامه صنعت برق برای عبور از تابستان گرم، در هر بخش وظیفه‌ای با زمانبندی مناسبی برای شرکت‌ها تهیه شده که این برنامه در حال اجراست و این اقدامات دقیق و برنامه‌ریزی شده، دلیل عبور موفق از اردیبهشت و خرداد است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده، خاطرنشان کرد: در بخش تولید، تعمیرات، ارتقای توان، رفع محدودیت، به مدار آوردن نیروگاه‌های جدید و غیره اقدامات گسترده‌ای انجام شده که موفقیت امروز نشان‌دهنده این مهم است.

حایری با بیان اینکه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور تا قبل از اردیبهشت‌ماه به اتمام رسیده بود، گفت: این اقدام صنعت برق یک رکورد تاریخی بوده که با برنامه‌ریزی دقیق و مدون اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به ظرفیت جدید نیروگاهی در کشور، از افزایش ۴ هزار مگاوات تولید عملی نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل خبر داد که اقدامی قابل تقدیر در این مدت کم است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو در پایان با تقدیر از همکاری همه دستگاه‌ها با برنامه‌های مدیریت مصرف وزارت نیرو، بر تداوم این همکاری در ماه‌های پیش‌رو تاکید کرد.

کد خبر: ۱۵۸٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha