۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
مراحل نهایی سازی ۳ زیرسامانه قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان

مراحل نهایی سازی ۳ زیرسامانه قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان

رئیس مرکز تنظیم مقررات قانون پایانه‌های فروشگاهی از مراحل نهایی سازی فاز اول سامانه مؤدیان با پیاده‌سازی سه زیرسامانه اصلی شامل سامانه جمع‌آوری اطلاعات، ثبت‌نام و عضویت و کارپوشه مؤدیان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از رسانه مالیاتی ایران، محمد برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان با بیان اینکه اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان جزو اولویت‌های اصلی سازمان امور مالیاتی کشور است، گفت: تولید سه زیرسامانه مرتبط با قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان شامل سامانه جمع‌آوری صورت‌حساب‌های الکترونیکی، سامانه عضویت فعالان اقتصادی و سامانه کارپوشه مؤدیان در مراحل نهایی می‌باشد.

محمد برزگری ضمن اشاره به مراحل آماده‌سازی زیرسامانه جمع‌آوری صورت‌حساب‌ها، اظهار داشت: این سامانه وظیفه جمع‌آوری کلیه صورتحساب‌های الکترونیکی که توسط مؤدیان مالیاتی و از طریق پایانه‌های فروشگاهی صادر می‌شود را دارد.

وی افزود: این زیرسامانه به‌گونه‌ای طراحی‌شده که امکان جمع‌آوری صورت‌حساب‌های الکترونیکی را به‌صورت غیر برخط (off line) و برخط (on line) دارد.

رئیس مرکز تنظیم مقررات قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در خصوص زیرسامانه ثبت‌نام و عضویت نیز گفت: عضویت و ثبت‌نام مؤدیان مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، ثبت اطلاعات ابراز پرداخت‌ها، شماره‌حساب‌های بانکی تجاری و معرفی شرکت‌های معتمد هر مؤدی از طریق این زیرسامانه انجام می‌شود.

محمد برزگری اظهار داشت: زیرسامانه کارپوشه مؤدیان که به‌عنوان سومین سامانه در مراحل نهایی تولید می‌باشد، در حقیقت هسته مرکزی محاسبات سامانه مؤدیان است و تعاملات و مبادلات مؤدیان با سازمان امور مالیاتی کشور را پوشش می‌دهد.

وی تأکید کرد: در این زیرسامانه به هر یک از مؤدیان یک کارپوشه تخصیص داده می‌شود و کلیه اطلاعات مربوط به صورتحساب‌های فروش، صورتحساب‌های خرید، مالیات بر ارزش‌افزوده دریافتی و مالیات بر ارزش‌افزوده پرداختی به تفکیک در دسترس مؤدی قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۵۸٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha