۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸
ساخت و سازهای غیرمجاز در «زیارت» نزدیک به صفر رسید
رئیس کل دادگستری گلستان:

ساخت و سازهای غیرمجاز در «زیارت» نزدیک به صفر رسید

گرگان- آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان گفت: مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت اتفاق افتاده و با استقرار ایست بازرسی عملاً این ساخت و سازها نزدیک به صفر رسیده است.

حیدر آسیابی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت اتفاق افتاده و با استقرار پست ایست بازرسی عملاً این ساخت و سازها نزدیک به صفر رسیده است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: حدود دو دهه بود که کنترل ساخت و سازها در این منطقه سخت شده بود و با همت و همکاری دستگاه های اجرایی و دستگاه قضا و بعد از ۲۰ سال این امر فعلاً مدیریت شده است.

وی با بیان این که هدف دستگاه قضایی مبارزه با زمین خواری بوده که مورد تاکید رهبری و رئیس جمهور هم است، ادامه داد: ساخت و ساز غیرمجاز جرم بوده و قابل تعقیب قضایی است.

آسیابی با اشاره به بازدید شش ساعته به همراه دادستان و مدیران متولی از منطقه زیارت، گفت: علی رغم ظرفیت های متعدد گردشگری اما صرفاً به ساخت و ساز در این منطقه توجه شده که این امر نشان از عدم توجه متولیان اجرایی به این مسأله است.

رئیس کل دادگستری گلستان بیان کرد: در روستای زیارت مکانی برای عرضه صنایع دستی و مانند آن یافت نمی شود و از نظر بومگردی و گردشگری، عملکرد بسیار ضعیف است.

وی با اشاره به ظرفیت های آبگرم زیارت اضافه کرد: این پتانسیل قابل توسعه بوده اما اقدامی در این راستا انجام نشده است.

طبق گفته آسیابی از تیرماه ۱۴۰۰ تا آخر خرداد ۱۴۰۱ حدود ۳۱۳ هکتار جنگل، ۱۱ هکتار ساحل و هزار و ۱۰۴ هکتار مرتع خلع ید شده و همچنین ۴۵۰ هکتار سند هم به نفع دولت صادر شده است.

کد خبر: ۱۵۸٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha