۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
برنامه دولت برای برگزاری منظم کمیسیون مشترک اقتصادی با کشورهای مختلف
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تشریح کرد

برنامه دولت برای برگزاری منظم کمیسیون مشترک اقتصادی با کشورهای مختلف

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی صفری معاون وزیر خارجه گزارشی از برنامه ها و اقدامات اقتصادی دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم ارائه کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابوالفضل عمویی در خصوص جلسه روز سه شنبه ۳۱ خردادماه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: دیروز میزبان معاون اقتصادی وزیرخارجه بودیم و ایشان گزارشی از عملکرد این وزارت خانه در حوزه اقتصادی ارائه کرد و از آنجایی که این بخش از محور های فعالیت دولت است، نیاز بود کمیسیون در جریان فعالیت ها قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس گزارش آقای صفری در صادرات، خدمات فنی مهندسی، دیپلماسی انرژی، انتقال تکنولوژی و واردات فعالیت های دیپلماسی اقتصادی تفکیک شده است و کار در حال پیشرفت است و در مناطق مختلف دنیا از جمله حوزه آسیای میانه اقدامات خوبی شده و شاهد تردد مقامات این کشورها به تهران و سفر مقامات ارشد کشورمان به کشورهای این حوزه بودیم. همچنین آمریکای لاتین و آفریقا هم از مناطقی است که روی آنها برای توسعه روابط اقتصادی تمرکز شده است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تحرک جدی برای تشکیل کمیسیون های اقتصادی آغاز شده و ۴۸کمیسیون اقتصادی فعال در حال حاضر با کشورهای مختلف داریم که این دولت به دنبال فعال کردن آنها است و طبق گزارشی که در جلسه کمیسیون امنیت ملی ارائه شد، از ابتدای دولت تا پایان سال ۱۴۰۰ شش کمیسیون مشترک برگزار شده است و در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ هم شش کمیسیون مشترک دیگر برگزار شده و بنا بر این است تا یکسال آینده کل ۴۸ کمیسیون مشترک تشکیل شود.

به گفته عمویی در این جلسه نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی نیز بر لزوم توجه بر موضوع دیپلماسی اقتصادی و بازار کشورهای همسایه تاکید کردند.

کد خبر: ۱۵۷٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha