۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
سامانه‌های پرتو دهی برای مبارزه با آفات کشاورزی اجرا می‌شوند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

سامانه‌های پرتو دهی برای مبارزه با آفات کشاورزی اجرا می‌شوند

دامغان- شیر مردی، معاون سازمان انرژی اتمی ایران از راه اندازی سامانه‌های پرتو دهی در ۱۲ منطقه اولویت‌دار کشور خبر داد و گفت: هدف از این اقدام مبارزه آفات و تحویل غذای سالم به جامعه است.

سید پژمان شیر مردی در حاشیه برگزاری مراسم روز بسیج اساتید و بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران به میزبانی دانشگاه دامغان در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه به دنبال راه اندازی سامانه‌های پرتو دهی در ۱۲ منطقه اولویت دار منطقه دار کشور هستیم، ابراز داشت: بر اساس آمایش سرزمین ظرفیت‌های این مناطق احصاء و برای آن برنامه ریزی لازم شده است.

وی در ادامه افزود: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهیم محصول صادراتی با کیفیت داشته باشیم و همچنین برای مصرف داخل می‌بایست حتماً این حلقه آخر زنجیره تأمین یعنی سامانه‌های پرتو دهی در کشور راه اندازی شود.

معاون سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه استفاده از پرتودهی برای افزایش ظرفیت در بخش سامانه‌های الکترون و پرتوگاما طراحی شده است، ابراز داشت: این پتانسیل خوبی برای افزایش انبارمانی و بالا بردن کیفیت محصولات کشاورزی خواهد بود.

شیر مردی با تاکید بر اینکه استفاده از این سامانه در کاهش آفت‌های محصولات کشاورزی مؤثر است، تصریح کرد: این فرصتی که می‌تواند ضمن کمک به اقتصاد کشور، غذای سالم را نیز تحویل جامعه دهد.

وی ضمن بیان اینکه علاوه بر موارد فوق در بخش‌های رادیولوژی و پزشک هسته‌های نیز به کمک تسهیل شرایط زندگی مردم آمده است، افزود: هم اکنون این اقدام برای ۲۰۰ مرکز پزشکی هسته‌ای کشور نیز انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۵۷٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha