۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
سرمایه گذار پتروشیمی گلستان تا یک ماه آینده معرفی می شود
رئیس کل دادگستری گلستان:

سرمایه گذار پتروشیمی گلستان تا یک ماه آینده معرفی می شود

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان از معرفی سرمایه گذار پتروشیمی ظرف یک ماه آینده خبرداد و گفت: نماینده هلدینگ انتخاب شده از بزرگترین شرکت پتروشیمی کشور بوده که مسئولیت این کار را پذیرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، حیدر آسیابی صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: یکی از اقدمات دادگستری ورود جدی به پرونده پتروشیمی گلستان با ۹۰ هزار سهام دار است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: ۱۶ سال بود که پروژه پتروشیمی آغاز شده و تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و آن هم تنها در زیرساخت های ساختمانی داشت.

وی بیان کرد: پرونده قضایی این پروژه حدود ۱.۵ سال است که تشکیل شده اما بعد از سفر رئیس قوه قضائیه صرفا بحث بررسی قضایی مطرح نبود و تلاش می کنیم که این پروژه را به سرانجام برسانیم لذا به عنوان پرونده مهم در دستور کار قرار گرفت.

آسیابی ادامه داد: یک هفته بعد از سفر، پرونده کامل به قوه قضائیه ارسال و هفت اختیار به دادگستری گلستان تفویض شد که در بند آخر آن دستور داده شد که تمام اقدامات منجر به این شود که پروژه از سر گرفته شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: نخست بررسی شد که آیا هیات مدیره صلاحیت مالی، اعتباری، فنی و غیره دارد که اقدامی بود که ۱۶ سال پیش باید انجام می شد و وزارت نفت را مورد خطاب قرار دادیم.

وی عنوان کرد: شرکت صنایع پتروشیمی باید بررسی و مشخص می کرد که آیا این هیات مدیره توانایی به ثمر رساندن این پروژه را دارد یا خیر؟ که بعد از بررسی مشخص شد هیات مدیره فاقد اعتبار فنی و مالی است.

آسیابی گفت: بعد از آن با شرکت پتروشیمی کشور وارد مذاکره شدیم و آن ها را متقاعد کردیم که سرمایه گذارانی که توانایی لازم را دارند به استان معرفی شوند.

رئیس کل دادگستری گلستان بیان کرد: شش هلدینگ برای این پروژه وارد استان شدند و به صورت جداگانه آن را بررسی کردند و تا یک ماه آینده سرمایه گذار معرفی می شود.

وی از حمایت جدی رئیس جمهور از این پروژه خبرداد و گفت: نماینده هلدینگ انتخاب شده از بزرگترین شرکت پتروشیمی کشور بوده که مسئولیت این کار را پذیرفته است.

طبق گفته آسیابی این فرد مقرر شده ۲۲ هزار میلیارد تومان در پتروشیمی گلستان سرمایه گذاری کند که معادل ۵۰ درصد کل مصوبات سفر رئیس جمهور است.

کد خبر: ۱۵۷٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha