۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
متکازین در لیست خرید خارجی ها است/ لزوم کاربردی شدن صنایع دستی
در گفتگو با بازار؛

متکازین در لیست خرید خارجی ها است/ لزوم کاربردی شدن صنایع دستی

بابل- مسگری، فروشنده صنایع دستی در بابل با بیان اینکه صنایع دستی استان در سبد خرید خارجی ها قرار دارد، گفت: متکازین و گلیم از جمله سوغات استان به شمار می رود که مشتری خارجی زیادی دارد.

رمضان مسگری در گفتگو با خبرنگار بازار سال ها در زمینه فروش صنایع دستی شامل، مس، تاوه های مسی و برنجی، سماورهای قدیمی و ذغالی فعالیت می کنیم، افزود: صنایع چوبی، صندوق های چوبی، لوازم آشپزخانه تولید شده با صنایع دستی، متکازین و گلیم از جمله اقلامی است که به فروش می رود.

وی با اظهار اینکه در تولید صنایع دستی مواد شیمیایی و آلاینده به کار نمی رود، کاربردی شدن آن را لازم دانست و گفت: مشتریان زیادی از مناطق مختلف کشور و یا کشورهای خارجی برای خرید صنایع دستی و هنر زنان و مردان استان به فروشگاه مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: بیشتر مشتریان صنایع دستی استان را برای سوغات تهیه و خریداری می کنند و باید نسبت به ایجاد و توسعه بازارچه های فروش صنایع دستی در مناطق مختلف استان برنامه ریزی شود.

مسگری تصریح کرد: هر منطقه مازندران دارای صنایع دستی و سوغات متنوع است، برخی از مشتریان خارجی که به منطقه سفر می کنند عاشق سوغات استان هستند و آن را تهیه می کنند.

این فروشنده صنایع دستی زنگوله ها دام را از دیگر صنایع دستی ذکر کرد و گفت: مشتریان خارجی تمایل زیادی به خرید این زنگوله ها که دارای صدای دلنشینی است، دارند.

کد خبر: ۱۵۷٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha