۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
قیمت سفرهای دریایی کاهش می یابد| کاهش سوخت یارانه‌ شناورهای مسافری از ٢٣ هزار تومان به ٣٠٠ تومان
مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر اعلام کرد

قیمت سفرهای دریایی کاهش می یابد| کاهش سوخت یارانه‌ شناورهای مسافری از ٢٣ هزار تومان به ٣٠٠ تومان

عباس‌نژاد، مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه کشتی کروز در کشور نداریم گفت: تدوین بسته تعیین سوخت یارانه‌ای بزودی به شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ارسال می‌شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: حسین عباس‌نژاد با اشاره به اینکه یکی از دلایلی که تا امروز از سفرهای دریایی استقبال نمی‌شد قیمت بالای بلیت به دلیل بالا بودن نرخ سوخت بود در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه تاخیر در ارایه سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری علی ‌رغم وعده هایی که داده بودند هنوز سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری تعلق نگرفته است این درحالی است که قرار بود به شناورهای خط‌های بین المللی که مبدا و مقصد آن ایران باشد سوخت یارانه ای تعلق بگیرد.

با تعلق سوخت یارانه‌ای هزینه‌ها و استقبال از سفرهای دریایی تغییر خواهد کرد چرا که با سوخت یارانه‌ای نرخ سوخت از ٢٣ هزار تومان به ٣٠٠ تومان کاهش پیدا می‌کند و قطعا این تغییر و تحول می تواند به خوبی در نرخ بلیت‌های شناورهای مسافری تاثیر بسزایی بگذارد

وی با اشاره به اینکه با این فرمول که ٨٠ درصد از سوخت یارانه‌ای و ٢٠ درصد با نرخ بازار بانکرینگ حساب شود ادامه داد: حال با تعلق سوخت یارانه‌ای هزینه‌ها و استقبال از سفرهای دریایی تغییر خواهد کرد چرا که با سوخت یارانه‌ای نرخ سوخت از ٢٣ هزار تومان به ٣٠٠ تومان کاهش پیدا می‌کند و قطعا این تغییر و تحول می تواند به خوبی در نرخ بلیت‌های شناورهای مسافری تاثیر بسزایی بگذارد.

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه با همکاری وزارت گردشگری در حال تدوین دستورالعمل‌های تعیین سوخت یارانه‌ای هستیم و به زودی این برنامه تدوین و به شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی ارسال می‌شود افزود: باز هم تاکید می کنم که اگر تا به امروز یکی از دلایلی که از سفرهای دریایی استقبال نمی‌شد قیمت بالای بلیت به دلیل بالا بودن نرخ سوخت بود.

عباس نژاد ادامه داد: در حال حاضر ۴۵ درصد هزینه های بلیت یک شناور به سوخت برمی‌گردد و به همین دلیل سفر هوایی نسبت به سفر دریایی می‌صرفید و برای علاقه مندان و متقاضیان صرفه اقتصادی داشت.

وی با بیان اینکه خطوط فعال دریایی را با همین هدف در مسیر قطر - بوشهر تا یک ماه آینده راه اندازی می کنیم گفت: سعی خواهیم کرد این خط دریایی دائمی باشد چرا که از یک ماه پیش خط دریایی گردشگری را در این مسیر راه اندازی کرده بودیم و با راه اندازی خط دریایی بوشهر به قطر در دوره جام جهانی هزینه سفر دریایی از هوایی کمتر و به صرفه تر خواهد شد.

در کشور اصلا کشتی کروز نداریم. بلکه دو فروند شبه کروز موجود است که این چند فروند شبه کروز را یک سرمایه‌گذار حدود چهار سال پیش وارد کشور کرد و از آنجایی که این کشتی ‌ها چند سال غیرفعال بودند در حال حاضر در حال آماده‌سازی برای رعایت استانداردهای مورد نظر هستند

عباس نژاد درباره استفاده از کشتی‌های کروز و فعالسازی کشتی‌های کروز در این خط ادامه داد: در کشور اصلا کشتی کروز نداریم. بلکه دو فروند شبه کروز موجود است که این چند فروند شبه کروز را یک سرمایه‌گذار حدود چهار سال پیش وارد کشور کرد و از آنجایی که این کشتی ‌ها چند سال غیرفعال بودند در حال حاضر در حال آماده‌سازی برای رعایت استانداردهای مورد نظر هستند.

وی درباره تامین شناورهای مسافری برای ایام جام جهانی قطر در خط بوشهر-قطر اظهار داشت: چند فروند شناور کاتاماران آماده برای برقراری این خط و جابه جایی مسافران هستند و تا یک ماه دیگر خط مسافری بوشهر -قطر با این کاتارامان راه اندازی می‌شود. بدون در نظر گرفتن موضوع جام جهانی تا یک ماه اینده این خط مسافری راه اندازی خواهد شد.

قیمت سفرهای دریایی کاهش می یابد| کاهش سوخت یارانه‌ شناورهای مسافری از ٢٣ هزار تومان به ٣٠٠ تومان

تقدیر از هیدروگرافان نمونه
در مراسم روز جهانی هیدرروگرافی که به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزارشد، از هیدروگرافان نمونه سال ۱۴۰۱ تقدیر شد. در مراسم روز جهانی هیدروگرافی که با حضور اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی و روسای سازمان نقشه برداری کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و فعالان شرکت‌های آبنگاری و نقشه‌برداری برگزار شد، از هیدروگرافان نمونه سال ۱۴۰۱ قدردانی شد.

براساس این گزارش، محمدحسن خدام محمدی(پیشکسوت نمونه هیدروگرافی)، محمدرضا رستمی‌لر(رئیس اداره عملیات ناوبری و تجهیزات)، پیمان زارعیان(رئیس اداره آبنگاری و نقشه‌برداری مناطق ساحلی) به عنوان هیدروگرافان نمونه سازمان نقشه‌برداری کشور در سال ۱۴۰۱ معرفی شدند.
در این مراسم همچنین از منصور شفیعی(مدیرجمع‌آوری داده‌های دریایی) و حیدر خجسته کارشناس خبره هیدروگرافی) سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز قدردانی به عمل آمد.
از ستاد کل نیروهای مسلح نیز ناوسالار دوم حامد دلدار(کارشناس زیرساخت‌های نوین پژوهشی در حوزه هیدروگرافی) و ناخدا یکم حمید حمیدی(کارشناس داده‌های مکانی) به عنوان هیدروگرافان نمونه در سال جاری معرفی شدند.
همچنین در مراسم از آرام پویامهر(کارشناس نقشه‌برداری و هیدروگرافی اداره‌کل مهندسی سواحل و بنادر) و سید ‌صادق بازگشا( کارشناس هیدروگرافی بندر خرمشهر) به عنوان هیدروگرافان نمونه سازمان بنادرودریانوردی تقدیر شد.
محمود حق‌پرست کیسمی( نقشه‌بردار و هیدروگراف) و محمد نعیمی نازپرور( نقشه‌بردار و هیدروگراف) نیز به عنوان هیدروگرافان نمونه شرکت مهندسان مشاور در مراسم روز جهانی هیدروگرافی مورد تجلیل قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۵۷٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha