۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
تشکیل الگوی سر و شانه برای قیمت پلاتین| احتمال ریزش قیمت وجود دارد
تحلیل بازار فلزات گرانبها؛

تشکیل الگوی سر و شانه برای قیمت پلاتین| احتمال ریزش قیمت وجود دارد

نمودار قیمت یک الگوی سر و شانه را تشکیل داده که یقه آن روی نقطه ۹۱۳ دلار قرار داشته و در صورت شکست رو به پایین این نقطه، احتمال ریزش قیمت وجود دارد.

به گزارش بازار، قیمت پلاتین در یک روند نزولی قوی قرار گرفته و دلیل آن نیز، نگرانی فزاینده سرمایه گذاران از تشدید سیاتست های تهاجمی فدرال رزرو در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی و شکل گیری رکود گسترده اقتصادی در ورای آن است.

این فلز گرانبها در حال حاضر با قیمت ۹۳۴ دلار معامله می شود که حدود ۱۰ درصد کمتر از بالاترین سطح هفته گذشته آن است. این قیمت همچنین نزدیک به پایین ترین سطح از ماه مه در حال حرکت است. سایر کالاهای کلیدی بازار مانند سنگ آهن، مس و نقره نیز از قیمت های خود عقب نشینی کرده و وضعیتی مشابه با پلاتینیوم دارند.

پلاتین یک فلز صنعتی و گرانبها است. بنابراین، قیمت آن معمولاً تحت تأثیر پویایی عرضه و تقاضا و اقدامات فدرال رزرو قرار می گیرد. هفته گذشته، فدرال رزرو تصمیم گرفت تا نرخ بهره را ۰.۷۵ درصد دیگر افزایش دهد و مقامات هشدار دادند که افزایش مشابهی نیز برای مرحله بعدی در راه است.

در نتیجه، با اطمینان نسبی سرمایه گذاران از وقوع یک رکود گسترده اقتصادی، افزایش قدرت دلار آمریکا به عنوان ابزاری برای سرمایه گذاری امن ادامه یافته و قیمت پلاتین که با دلار آمریکا رابطه معکوس دارد، دچار افت شده است.

از آنجا که یکی از مصارف اصلی پلاتینیوم در بخش خودروسازی است، اطمینان سرمایه گذاران از روند ضعیف بازدهی سود خودروسازان در آمریکا و رکود شکل گرفته در بازار خودرو که در پی افزایش تورم در حال شکل گیری است.

پیش بینی قیمت پلاتینیوم

تشکیل الگوی سر و شانه برای قیمت پلاتین| احتمال ریزش قیمت وجود دارد

نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت پلاتین طی چند ماه گذشته در یک منطقه فروش قوی قرار داشته است. قیمت همچنین بیش از ۳۰ درصد از بالاترین نقطه خود در سال ۲۰۲۱ سقوط کرده است.

با این حال، نگاه دقیق تر نشان می دهد که نمودار قیمت یک الگوی سر و شانه را تشکیل داده است که یقه آن ۹۱۳ دلار است. علاوه بر این، تحرک قیمت به زیر میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه فرو رفته است.

بنابراین، احتمال ادامه کاهش قیمت پلاتین در کوتاه مدت وجود دارد. اگر فلز زیر یقه الگوی سر و شانه با قیمت ۹۱۳ دلار حرکت کند، افزایش فروش تایید خواهد شد. با افت کمتر از این سطح، قیمت پلاتینیوم می تواند تا ۷۰۰ دلار کاهش یابد.

کد خبر: ۱۵۷٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha