۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
لزوم اصلاح قوانین واگذاری معادن
معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت عنوان کرد

لزوم اصلاح قوانین واگذاری معادن

محتشمی پور، معاون معادن و فراوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت، از لزوم بازنگری و اصلاح قوانین مرتبط با واگذاری معادن خبر داد.

به گزارش بازار، رضا محتشمی پور با اشاره به واگذاری برخی از معادن به افراد فاقد صلاحیت گفت: در قانون باید برای بحث صلاحیت ها، شاخص‌های سختگیرانه تری اعمال کنیم و بودجه‌های دولتی بخش اکتشاف بدرستی تخصیص و تامین شود تا فعالیت اکتشافات دولتی توسعه یابد.

وی افزود: در بعضی از مناطق ما بطور مثال معدن خاک رس یا شن و ماسه وجود داشته که در زیر آن‌ها ذخایر بسیار ارزشمند فلزی هم بوده، اما آن منطقه به کسی واگذار شده که اساسا توان اکتشاف در عمق را نداشته و بدون ارزیابی صحیح صلاحیت، معدن واگذار شده است.
محتشمی پور اضافه کرد: علت اینکه در برخی دوره‌ها واگذاری معادن به افراد صلاحیتدار انجام نشده به دلیل سهل گیری قانون است، در قانون معادن و آیین نامه آن افراد با کمترین صلاحیت حرفه‌ای می‌توانند پروانه بهره برداری یا اکتشاف دریافت کنند.

وی گفت: در گذشته بسیاری از معادن ما توسط افراد غیر حرفه‌ای و بصورت اتفاقی کشف می‌شد و شاید دلیل سهل گیری قانون نیز همین موضوع بوده، اما امروزه با توجه به رشد فناوری، دیگر نیاز نیست معادن بصورت اتفاقی شناسایی شوند و ما امروزه نقشه‌های معدنی را داریم و اولویت‌ها مشخص است، پس باید اصلاحاتی جدی در قوانین ایجاد کنیم.

محتشمی پور افزود: در قانون باید برای بحث صلاحیت ها، شاخص‌های سختگیرانه تری اعمال کنیم و بودجه‌های دولتی بخش اکتشاف بدرستی تخصیص و تامین شود تا فعالیت اکتشافات دولتی توسعه یابد.

کد خبر: ۱۵۷٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha