۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۲
ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های نوین ساختمان| سقف افزایش اجاره بها تنها یک «عدد» است
در گفتگو با بازار بیان شد؛

ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های نوین ساختمان| سقف افزایش اجاره بها تنها یک «عدد» است

گرگان- زینعلی، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان با اشاره به ضرورت استفاده از تکنولوژی های نوین ساختمان، گفت: حرکت به سوی ساخت و ساز حرفه ای نیازمند نیروی کار حرفه ای و آموزش دیده است.

امین زینعلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اگر بخواهیم به سمت تکنولوژی و ساخت و ساز حرفه ای برویم، استان به شدت نیازمند نیروی کار حرفه ای و نوین است، به نظر می رسد که مسئولان در استان باید فکری به حال این موضوع کنند.

عضو هیئت مدیره و خزانه دار انجمن انبوه سازان گلستان افزود: کمبود نیروی کار حرفه ای باعث شده تا سازندگان تمایلی برای استفاده از تکنولوژی های جدید نداشته باشند و این در حالی است که در آینده نمی توان ساخت و ساز را به شیوه سنتی انجام داد و باید زیرساخت های مورد نیاز آن را از هم اکنون آماده کنیم.

زینعلی با بیان اینکه گلستان یک استان کشاورز خیز و مهاجرپذیر است، ادامه داد: اگر قرار باشد که عرصه ساخت و ساز به همین سمت و سو برود، مسلما در چندین سال آینده با حجم زیادی از افراد سطح پایین جامعه برخورد می کنیم که صاحب شغل نیستند.

وی اضافه کرد: این موضوع مسلما دارای تبعات اجتماعی متعدد بوده و در نهایت باعث ایجاد عدم امنیت در کشور و استان می شود.

عضو هیئت مدیره و خزانه دار انجمن انبوه سازان گلستان با اشاره به افزایش دستمزدها در حوزه ساخت و ساز، بیان کرد: دستمزدها طی یک سال گذشته بسیار بالا رفته است، به طور مثال در گذشته ماهیانه به یک اسکلت کار ساختمان ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان دستمزد می دادیم اما در حال حاضر هفته ای ۳۰ الی ۴۰ میلون تومان دستمزد می گیرد و تا پایان کار باید حدود ۵۰۰ میلیون تومان بابت هزینه اسکلت بندی یک ساختمان بپردازیم.

وی با اشاره به بالارفتن اجاره بهای خانه ها، گفت: سقفی که برای بالا بردن اجاره بها در نظر گرفته اند، فقط یک رقم است، زیرا هر کسی به هر شکلی که دوست دارد به صورت ناعادلانه اجاره را افزایش می دهد.

زینعلی افزود: به نظر می رسد برای نظارت بر این کار باید سیستمی طراحی شود که تمامی قول نامه ها با اطلاعات سال قبل در سیستم یا سایت ثبت شده تا به این طریق مالکان نتوانند قیمت ها را افزایش دهند و مجبور شوند قول نامه ها را با همان قیمتی که دولت اجازه داده، ثبت کنند.

عضو هیئت مدیره و خزانه دار انجمن انبوه سازان گلستان تصریح کرد: در حال حاضر شرایط نرمالی برای اجاره بها در کشور وجود ندارد، به طوری که قیمت اجاره خانه ها از تمامی بازار سبقت گرفته است و باید نظارت های لازم بر این موضوع انجام شود.

کد خبر: ۱۵۷٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسینی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      0 0
      اجاره محل کارمند پارسال۱۵۰۰بوده الان میگن۴میلیون تومن.اگر هم نمیخای برو جای دیگه همه جا هم همین قدر کمتر نیست