۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
پرداخت ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای دام و طیور
عضو هیات مدیره بانک کشاورزی اعلام کرد

پرداخت ۲۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای دام و طیور

عضو هیات مدیره بانک کشاورزی گفت: تاکنون ۱۸ هزار و ۳۸۱ فقره به میزان ۲۲ هزار میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال تسهیلات برای طرح مردمی یاری یارانه ها و سرمایه در گردش واحدهای دام و طیور پرداخت شده است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، فریدون بهبهانی عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی، درخصوص تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی در قالب دامدار کارت بیان کرد: بعد از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه ها و حذف ارز ترجیحی برای تامین نهاده ها، مقرر شد که از طریق بانک کشاورزی قریب به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال منابع یارانه دار به دامداران و مرغداران تخصیص داده شود.

وی عمده ترین اهداف این طرح را سهولت در تامین نهاده های دامی و جلوگیری از انحراف منابع مالی بانک برشمرد و گفت: دامدار کارت، یک کارت اعتباری است که از هر دستگاه پوزی قابل برداشت نیست و تسهیلات گیرندگان تنها می توانند این مبالغ را از طریق پوزهای که در اختیار توزیع کننده های نهاده های کشاورزی که معرفی شدند، این مبالغ را به منظور خرید نهاده ها، برداشت کنند بنابراین به این صورت از انحراف منابع جلوگیری می شود.

بهبهانی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی به دو بخش تقسیم می شود، افزود: دامداران کوچک روستایی و عشایری می توانند در شدامدار کارت و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و واحدهای بزرگ تر می توانند بیشتر از این میزان، تسهیلات دریافت کنند و از طریق سامانه بازارگاه، نهاده مورد نیاز را خریداری می کنند.

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی ادامه داد: در مرحله نخست، متقاضیان باید به سامانه سیتا وزارت جهاد کشاورزی مراجعه و ثبت نام کنند سپس با مدارک موجود در شعب بانک کشاورزی تشکیل پرونده دهند و تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد و مدت بازپرداخت ۹ ماهه پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب دامدار کارت پرداخت شده و در طرح جدیدِ سال جاری، به ۱۸ هزار و ۳۸۱ فقره به میزان ۲۲ هزار میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال تسهیلات برای طرح مردمی یازی یارانه ها و سرمایه در گردش واحدهای دام و طیور پرداخت شده است و تا هفته های آتی افراد بیشتری از این طرح، بهره مند خواهند شد.

بانک کشاورزی تاکنون اضافه برداشتی نداشته است

بهبهانی در پایان با اشاره به ممنوعیت اضافه برداشت بانک ها بدون وثیقه گذاری بیان کرد: بانک کشاورزی با رعایت دقیق منابع و مصارف در کل سیستم بانک اضافه برداشتی را نداشته اما چون قرار است ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح مردمی سازی یارانه ها و سرمایه در گردش واحدهای دام و طیور از طریق بانک کشاورزی پرداخت شود، این پیش بینی صورت گرفته که بانک کشاورزی با تضمین ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق اسلامی بتواند از طریق بازار بین بانکی، این اعتبار را تامین کند.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرم حسین IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      سلام کجاست چرا فقط دروغ میگید ومردوم بدبختو سر کار می زارید ماکه ۲ماهه میایم میریم هیچی بهمون ندادن کلی وقتمون گرفتن وکلی هزینه کردیم خورد خورد خدا برا گناه کارشون نسازه فقط پارتی بازی کسانی که واقعا نیازه بهشون نمیدن خدایا خودت حق دامدار زحمت کشو از مسول نالایق بگیر