۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
قطار مذاکرات وین به رغم بدعهدی آمریکا از ریل خارج نشده است
سخنگوی وزارت امور خارجه:

قطار مذاکرات وین به رغم بدعهدی آمریکا از ریل خارج نشده است

خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما همچنان در مسیر دیپلماسی حرکت می کنیم و این قطار علی‌رغم بدعهدی آمریکا از ریل خود خارج نشده است.

به گزارش بازار، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات بورل مبنی بر این‌که برای رسیدن به توافق در وین فاصله زیادی نداریم و اکنون نیز زمان آن است که گفت‌وگوها مجدداً و با سرعت از سر گرفته و تلاش شود تا از افزایش تنش جلوگیری شود و همچنین اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا، گفت: سیاست یک بام و دو هوای واشنگتن سال هاست برای همه روشن است. وقتی این اظهارات برخی مقامات آمریکا را می‌شنوید که می‌خواهند خطای دولت ترامپ را جبران و کنشگر مسؤولی باشند و رفتارهای قانون گریزانه دولت ترامپ را در رفتار آنها می‌بینیند بیانگر این ضرب المثل است که قسم حضرت عباس را قبول کرد یا دم خروس را. دولت آمریکا بی اعتمادی جامعه جهانی را نسبت به خود باعث شده و ما به همین دلیل باید به دقت مراقب منافع و حقوق مردم ایران باشیم.

وی درباره مذاکرات وین گفت: ما همچنان در مسیر دیپلماسی حرکت می‌کنیم و این قطار همچنان از ریل خود خارج نشده و به رغم تمام بدعهدی‌های آمریکا. در این نقطه هستیم چون آمریکا از برجام یک طرفه و غیرقانونی خارج و فشار حداکثری را اعمال کرد که به شکست مفتضحانه منجر شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: امیدواریم طرف آمریکایی هر چه زودتر به مسیری که نتیجه آن امضای توافق است برگردد برای رسیدن به توافق خوب و قوی آماده هستیم.

خطیب‌زاده افزود: مراحل قضایی نفتکش‌های یونانی در محل طی می‌شود. دولت یونان از طریق وکلا تلاش کرده مستندات را آماده کند برای این‌که فرآیند آزادسازی کشتی‌ها انجام شود. به دولت یونان توصیه کردیم از ظرفیت‌های قانونی استفاده را کنند و اطمینان دارم مسیر را از مسیر قانونی و قضایی طی کند. امیدوارم در عمل شاهد آزادسازی محموله نفت ایران باشیم و مسیری که پیش خواهد رفت حفظ روابط دوجانبه و مصون بودن از عامل سوم است.

این دیپلمات ارشد ایرانی بهتحولات دیپلماتیک طی دو هفته اخیر نیز اشاره کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین از سفر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به تهران در آخر هفته خبر داد.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha