۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
تعاملات جدید وزارت نیرو و صنایع سیمانی التهابات بازار را کاهش داد
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان:

تعاملات جدید وزارت نیرو و صنایع سیمانی التهابات بازار را کاهش داد

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: تعاملات جدید وزارت نیرو و صنایع سیمانی، اثرات جوسازی‌های ایجاد شده برای افزایش قیمت را تا حدودی خنثی کرده است.

به گزارش بازار، عبدالرضا شیخان افزود: طی جلساتی که روزهای گذشته بین وزیر نیرو و معاونان وزارتخانه و مدیران و فعالان صنایع سیمان برگزار شد، توافقات خوبی انجام گرفت که بر اساس آن قرار شد در ساعت کم‌باری از ساعت ۱۲ شب تا ۸ صبح برق مورد نیاز صنایع سیمان به‌طور کامل تأمین شود، این موضوع تا حد زیادی توانست ظرفیت تولید سیمان را بالا برده و تأثیرات جوسازی‌های ایجاد شده برای افزایش قیمت را تا حدودی خنثی کند.

وی افزود: بر اساس توافقات جدیدتر قرار است در صورت امکان در ساعات میان باری، برای قبل از پیک ظهر هم برق مورد نیاز سیمانی تأمین شود که البته هنوز در کل کشور به اجرا در نیامده است و در صورتی که این توافق جدید هم اجرایی شود، تولید ۵ میلیون تن کلینکر و سیمان می‌تواند محقق شود.

شیخان تأکید کرد: سیمان یکی از کالاهای استراتژیک کشور بوده و طبیعی است که شایعه کمبود برق و عدم تولید منجر به افزایش تقاضای کاذب و التهاب در بازار شود، ولی صنعت سیمان با توجه به شرایط کشور و در راستای مسئولیت اجتماعی آماده همکاری با وزارت نیرو برای گذار از دوره اوج بار مصرف برق است و امیدواریم وزارت نیرو نیز نگاه ویژه‌ای به این صنعت داشته و حداکثر تعامل را در راستای تأمین برق در این ساعات داشته باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تمام صنایع کشور درایام پیک مصرف برق، با کاهش مصارف غیر ضروری و مشارکت در طرح‌های تشویقی وزارت نیرو، تعامل سازنده‌ای با صنعت برق برای عبور از فصل تابستان را داشته باشند.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha