۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
ساخت و توسعه نخستین سامانه بلاکچین مبادلات مالی روسیه| نیاز به سوئیف نداریم
شرکت روس تِک خبر داد؛

ساخت و توسعه نخستین سامانه بلاکچین مبادلات مالی روسیه| نیاز به سوئیف نداریم

شرکت دولتی و بزرگ «روس تِک» با انتشار بیانیه ای رسمی از طراحی و توسعه شبکه بلاکچین خود در راستای انجام مبادلات مالی بین المللی و جایگزین سازی آن با سیستم سوئیفت خبر داد.

به گزارش بازار، شرکت دولتی و بزرگ «روس تِک» با انتشار بیانیه ای رسمی از طراحی و توسعه شبکه بلاکچین خود در راستای انجام مبادلات مالی بین المللی و جایگزین سازی آن با سیستم سوئیفت خبر داد.

گفته می شود این اقدام روس تک در راستای اعمال تحریم های بانکی غرب و سوئیفت علیه دولت روسیه و بانک های این کشور به دلیل جنگ اوکراین اتخاذ شده است.

بنا به گفته مدیران روس تک، جایگزینی سازی بلاکچین با سوئیفت، این امکان را به شرکت های بزرگ صنعتی روسیه خواهد داد تا مبادلات مالی بین المللی خود را از طریق روبل دیجیتال و بر بستر بلاکچین انجام داده تا نیاز به دلار آمریکا و سایر ارزهای خارجی برای انجام این مبادلات نیز برطرف گردد.

روس تک همچننی معتقد است این سیستم می تواند امکان پرداخت دیون شرکای تجاری روسیه بابت کالاهای خریداری شده از این کشور را فراهم نماید.

سیستم بلاکچین روس تک قرار است با نام CELLS آغاز به کار کند و طراحی و توسعه آن نیز بر عهده شرکت روسی «نووسیبریسک» که از زیرمجموعه های روستک محسوب می شود، قرار دارد.

بنا بر اطلاعات موجود از این بلاکچین، عملکرد آن بر اساس فناوری لجر توزیعی بوده و امکان مبادله نامحدود روبل و برخی ارزهای دیجیتال دیگر بر بستر آن وجود دارد.

در همین راستا، شرکت نووسیبریسک نیز گفت که این سیستم بلاکچینی جدید، بهترین جایگزین برای سیستم سوئیفت بوده و تمکامی قابلیت های ارائه شده توسط سوئیفت نیز بر بستر آن فراهم است.

همچنین به دلیل بلاکچین محور بودن این سامانه پرداخت جدید، زمان انجام تراکنش های مالی بر روی آن نیز بسیار کوتاه بوده و با سوئیفت قبال قیاس نخواهد بود.

کد خبر: ۱۵۷٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha