۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
۵۰ درصد بر تولیدات ماهی در قفس مازندران افزوده می‌شود
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد:

۵۰ درصد بر تولیدات ماهی در قفس مازندران افزوده می‌شود

بابلسر - مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به سال جهش تولید برای تولید آبزیان در استان گفت: افزایش ۵۰ درصدی تولیدات ماهی در قفس جزو برنامه‌ها است.

ولی اله محمد زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر میزان پرورش ماهی در قفس در مازندران حدود ۶۰۰ تن است، افزود: این درحالی است که شرایط مازندران و دریای خزر برای پرورش ماهی در قفس بسیار مستعد و مناسب است.

وی با عنوان افزایش ۵۰ درصد تولیدات آبزیان از طریق پرورش ماهی در قفس جزو برنامه ها است، درباره برنامه شیلات در سال جهش تولید نیز گفت: افزایش ۱۰ درصدی تولید آبزیان و رساندن آن به بیش ۱۱۵ هزار تن جزو برنامه های این اداره کل به شمار می رود.

وی با اشاره به صید بیش از سه هزار و ۶۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی طی فصل صید گذشته در استان افزود: در حال حاضر این استان در حوزه آبزی پروری رتبه اول کشور را دارد و نیمی از خاویار کشور در استان تولید می شود.

محمدزاده با اشاره به رشد ۸۰ درصدی اولین پایانه صادراتی محصولات شیلاتی در استان یادآور شد: با تکمیل این پروژه در سال جاری شاهد جهش تولید در صادرات آبزیان خواهیم بود.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۱۱ هزار تن انواع محصولات شیلاتی به ارزش ۳۵ میلیون دلار در سال قبل گفت: با تکمیل و بهره بردرای پایانه صادراتی، میزان صادرات محصولات رشد قابل توجهی خواهد یافت.

کد خبر: ۱۵٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha