۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
۱۸ مزرعه ماهی در قفس در بوشهر به بهره‌برداری رسید| سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی تعاونی‌های صیادی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

۱۸ مزرعه ماهی در قفس در بوشهر به بهره‌برداری رسید| سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی تعاونی‌های صیادی

بوشهر- امینی مدیر کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه ۱۸ مزرعه ماهی در قفس در بوشهر به بهره‌برداری رسیده از سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی تعاونی‌های صیادی استان خبر داد.

عقیل امینی در حاشیه همایش سراسری ادارات کل شیلات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در زمینه پرورش میگو سال جدید بیش از ۷ هزار هکتار زمین مفید زیر کشت داریم.

وی با بیان اینکه در زمینه مراکز تکثیر میگو در سال جاری ۲۳ کارگاه جدید داریم افزود: در زمینه پرورش ماهی در قفس پارسال ۱۱۷ مجوز داشتیم که ۱۸ مزرعه به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: در حال حاضر ۴۶ قفس در حال مونتاژ است و یازده مزرعه ۵۰۰ تنی برای افتتاح داریم و سه مزرعه در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در در بحث بچه ماهی با مشکل مواجه شدیم، افزود: یک شرکت داریم که ۱۰ میلیون قطعه لارو ظرفیت دارد تا پایان سال پنج کارگاه بچه ماهی کلنگ زنی خواهد شد.

امینی ادامه داد: در تنگستان تعاونی‌های صیادی را با تولید ماهی در قفس درگیر کردیم و شرکت‌هایی با قفس‌های ۵۰ تنی از طریق بنیاد برکت و تسهیلات استانی پرداخت شده کل سرمایه گذاری این بخش ۸۲۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و ۷۳ میلیارد تومان اعتبار دولتی بوده است.

مدیرکل شیلات بوشهر تصریح‌ کرد: تولید و توسعه ماهیان خاویاری در دشتستان در دستور کار است.

وی ادامه داد: سال گذشته نمایشگاه تخصصی شیلات را برگزار کردیم که استقبال خوبی شد و بنا داریم این نمایشگاه را به صورت سالانه در دی ماه برگزار کنیم.

کد خبر: ۲۱۸٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha