۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
سرمایه گذاری ۲۷ میلیارد دلاری معدنی در مناطق کمتر توسعه یافته

سرمایه گذاری ۲۷ میلیارد دلاری معدنی در مناطق کمتر توسعه یافته

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: این سازمان تاکنون با مجموعه شرکت‌های زیر مجموعه بیش از ۲۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی انجام داده است.

به گزارش بازار، سمیه خلوصی افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با همکاری مجموعه شرکت‌های زیر مجموعه تاکنون بیش از ۲۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی انجام داده است که در کنار آن برنامه ریزی ۱۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را در حال اجرا دارد که بخش زیادی از سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته انجام شده است.

وی ادامه داد: ایمیدرو در ۲۰ سال گذشته در ۸۲ درصد مناطق کمتر توسعه یافته کشور از طریق طرح‌های صنعتی، معدنی و اکتشافی سرمایه گذاری کرده که برخی از نمونه‌های آن سرمایه گذاری طرح‌های صنعتی فولادی استانی در استان خراسان جنوبی شهرستان قائنات، چهارمحال و بختیاری، نیریز و میانه است که بیانگر فعالیت‌های گسترده در این نوع سرمایه‌گذاری هاست.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افزود: همچنین در سیستان و بلوچستان، شهرستان مُکران، بیجار و قُروه در استان کردستان که همه از مناطق کمتر توسعه یافته هستند با هدف توسعه اشتغال در این مناطق، ضمن سرمایه گذاری‌های صنعتی و فولادی، طرح‌ها آغاز شده و برخی از آن‌ها در مراحل پایانی و تکمیل و بعضی نیز در مراحل عملیات اجرایی هستند.

به گفته خلوصی در مورد معادن نیز در نتیجه فعالیت‌های اکتشافی ایمیدرو در راستای توسعه معادن در استان‌های مختلف، معادنی از جمله معدن طلای زرشوران در شهرستان تکاب، معدن طلای هیرد در خراسان جنوبی و کل محدوده معدنی طبس در خراسان جنوبی به عنوان معادنی که نتیجه اکتشافات گذشته هستند به مرحله تجهیز و بهره برداری رسیده اند و حد فرآوری آن‌ها احداث شده است.

وی گفت: همچنین معدن جانجا یکی از معادن بزرگ کشور در استان سیستان و بلوچستان است که اکتشافات آن در سال‌های اخیر انجام شده و سال ۱۴۰۰ فراخوان جذب سرمایه‌گذاری را انجام دادیم و عملیات تجهیز آن شروع شده است که این‌ها نمونه‌های فعالیت‌های گسترده سرمایه گذاری ایمیدرو در مناطق کمتر توسعه یافته است که تقریباً استانی نیست در کشور که ایمیدرو در آن سرمایه‌گذاری نکرده باشد.

وی با اشاره به زیربناهای برنامه ریزی شده در ایمیدرو برای توسعه سرمایه گذاری‌ها یادآور شد: در این راستا سازمان ایمیدرو چهار منطقه ویژه صنایع انرژی بَر برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز صنایع معدنی در کشور ایجاد کرده و که دو مورد از آن‌ها پارسیان و لامرد در مناطق کمتر توسعه یافته قرار دارند که با ایجاد این زیربناها زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه صنایع معدنی ایجاد شده است.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در تشریح طرح ایجاد زیربناها در ایمیدر یادآور شد: در این طرح جاده و برق مورد نیاز معادن در مناطق مختلف کشور را تامین می‌کند که در آن ۵۶۰ معدن هدف گذاری شده و تعداد زیادی جاده و برق مورد نیاز ما در این مناطق احداث شده و بخشی از آن هم در حال اجراست که همه این اقدامات بیانگر فعالیت‌های بسیار گسترده سازمان برای مناطق کمتر توسعه یافته و توسعه بخش معادن و صنایع معدنی در سراسر کشور بوده است.

کد خبر: ۱۵۷٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha