۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
التهاب در بازار خودروی فارس| تولید و عرضه خودروسازان افزایش یابد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

التهاب در بازار خودروی فارس| تولید و عرضه خودروسازان افزایش یابد

شیراز- رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز گفت: بازار خودرو و قیمت های آن با نوسانات نرخ ارز ارتباط مستقیم دارند و از این رو طی روزهای گذشته با افزایش نرخ ارز بازار خودرو در فارس ملتهب شده است.

هدایت اله باقری با بیان اینکه خودروسازان هم با عرضه قطره چکانی خودرو به التهاب بازار دامن می‌زنند در گفتگو با بازار اظهار کرد: باید تولید و عرضه خودروسازان در بازار افزایش یابد تا خودرو به جایگاه اصلی خود به عنوان یک کالای مصرفی بازگردد.

مالیات ستانی مانع فعالیت دلالان این بازار نخواهد شد
وی در خصوص اخذ مالیات خودرویی جدیدی که از سوی معاون وزیر صمت مطرح شده است نیز گفت: ظاهرا قصد دولتیان این است که‌کسانی که خودرویی را از کارخانه بخرند و به قیمت بالاتر بفروشند باید مالیات بدهند. این طرح هرچند هنوز در مرحله حرف بوده و اجرایی نشده اما اجرای آن التهاب و افزایش قیمت ها را در بازار خودروبه دنبال خواهد داشت.

به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز با اجرایی شدن این طرح فروشندگان خودرو هنگام فروش خودرویی، مالیاتی که باید پرداخت کند را بر قیمت تمام شده اضافه کرده و خودرو را به قیمت بالاتری به خریدار عرضه می کنند.

باقری با عنوان اینکه باید برای کنترل بازار خودرو اقداماتی اساسی انجام گیرد عنوان کرد: اقداماتی ماند اخذ مالیات تنها به ایجاد التهابات جدید در این بازار منجر شده وکمکی هم به کاهش فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار نخواهد کرد وقطعا این مالیات ستانی مانع فعالیت دلالان این بازار نخواهد شد.

کد خبر: ۱۵۶٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha