۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
نفت سنگین ایران از برنت گران‌تر شد

نفت سنگین ایران از برنت گران‌تر شد

اوپک در جدیدترین گزارش خود از افزایش ۹ دلاری قیمت نفت ایران در ماه میلادی گذشته و تولید روزانه ۲ میلیون و ۵۴۴ هزار بشکه نفت ایران در این ماه خبر داد.

به گزارش بازار، سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد تولید نفت این سازمان در ماه میلادی گذشته ۱۷۶ هزار بشکه در روز کاهش داشته و به ۲۸ میلیون و ۵۰۸ هزار بشکه در روز رسیده است.

کاهش تولید نفت اوپک طی ماه می در حالی است که کشورهای غربی فشار زیادی را به اعضای اوپک وارد آورده‌اند تا با افزایش تولید خود روند صعودی قیمت نفت را متوقف کنند.

بر اساس این گزارش تولید نفت لیبی در ماه می افت شدید ۱۸۶ هزار بشکه در روز داشته است. تولید نفت نیجریه نیز در این ماه ۴۶ هزار بشکه در روز و تولید نفت عراق ۲۱ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

بر اساس گزارش اوپک تولید نفت ایران نیز در ماه می ۲۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته و به ۲ میلیون و ۵۴۴ هزار بشکه در روز رسیده است. ایران در ماه آوریل ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

متحدان غرب در اوپک تولید نفت خود را در ماه می افزایش داده‌اند اما نتوانسته‌اند مانع افت تولید اوپک در این ماه شوند. عربستان در این ماه تولید نفت خود را ۶۰ هزار بشکه در روز، امارات ۳۱ هزار بشکه در روز و کویت نیز ۲۷ هزار بشکه در روز افزایش داده‌اند.

اوپک در بخش دیگری از گزارش خود از افزایش ۸.۲۳ دلاری قیمت سبد نفتی این سازمان در ماه می خبر داده است. قیمت سبد نفتی اوپک در این ماه به ۱۱۳ دلار و ۸۷ سنت رسیده است.

قیمت نفت سنگین ایران در ماه می ۹.۲ دلار افزایش داشته و به ۱۱۵ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسیده است. باوجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ‌ نفت سنگین ایران با قیمتی بالاتر از نفت برنت در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

قیمت نفت برنت در ماه می امسال با افزایش ۸.۷۶ دلاری بالغ‌بر ۱۱۳ دلار و ۱۳ سنت شده است. قیمت نفت سبک آمریکا نیز با ۸.۰۹ دلار افزایش به ۱۰۹ دلار و ۸۶ سنت رسیده است.

متوسط قیمت نفت سنگین ایران در ۵ ماهه سال گذشته میلادی ۶۱ دلار و ۹۴ سنت بود که این رقم در مدت مشابه امسال به ۱۰۲ دلار و ۹۲ سنت رسیده است.

کد خبر: ۱۵۶٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha