۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
«آئودی» از «نیو» شکایت می کند| رالی مرگ آلمان و چین با خودروهای الکتریکی
بازار گزارش می دهد

«آئودی» از «نیو» شکایت می کند| رالی مرگ آلمان و چین با خودروهای الکتریکی

شرکت خودروسازی آئودی در مونیخ شکایتی علیه شرکت چینی تولید کننده خودروهای الکتریکی به نام نیو (NIO) به اتهام نقض علامت تجاری و کپی برداری از محصولاتش اعلام کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی آئودی در مونیخ شکایتی علیه شرکت چینی تولید کننده خودروهای الکتریکی به نام نیو (NIO) به اتهام نقض علامت تجاری اعلام کرده است. در طرح این شکایت عنوان شده که شباهت های در طراحی سپر، بدنه و پلاک محصولات ای اس ۶ و ای اس ۸ برند نیو به خودروهای آئودی وجود دارد.

شرکت چینی خودروسازی نیو محصولات کراس اوور ای اس۸ و ای اس۶ را بسیار مشابه محصولات اس۶ و اس۸ که جانشین سدان های آ۶ و آ۸ آئودی هستند، طراحی و تولید کرده است. سری آ محصولات آئودی در دهه ۹۰ میلادی جز خودروهای اسپرت بازار شناخته می شدند.

«نیو» سال گذشته محصول ای اس۸ را در نروژ رونمایی و عرضه کرد، در حال حاضر نروژ تنها کشور اروپایی است که خودروسازان چینی در آن فعالیت دارند

«نیو» سال گذشته محصول ای اس۸ را در نروژ رونمایی و عرضه کرد، در حال حاضر نروژ تنها کشور اروپایی است که خودروسازان چینی در آن فعالیت دارند. همزمان با اعلام شرکت «نیو» در خصوص گسترش همکاری و عرضه محصول به بازار آلمان در سه ماهه پایانی سال میلادی جاری، شرکت آئودی از این خودروساز متقلب چینی شکایت کرده است.

«نیو» قصد دارد که سدان الکتریکی ای تی۷ را برای فروش فقط به بازار آلمان عرضه کند، به گزارش روزنامه های آلمانی این خودروساز چینی در نمایشگاه های خودرویی سال جاری در قلب صنعتی اروپا مدل های ای اس۶ و ای اس۸ را معرفی خواهد کرد. گفتنی است که از زمان شکایت «نیو» نام گذاری خودروها را هنگام نمایش از روی محصولات حذف کرده است.

«آئودی» از «نیو» شکایت می کند| رالی مرگ آلمان و چین با خودروهای الکتریکی

برخلاف سایر خودروهای الکتریکی موجود در بازار، محصولات «نیو» دارای باتری های «سوآپ» هستند که زمان شارژ را کاهش و مسافت پیمایش را افزایش می دهند. همزمان با تعبیه این فناوری در محصولات «نیو» امکان شارژ با برق شهری نیز برای این خودروها وجود دارد. «نیو» برای کسب سهم بازار بیشتر در اروپا اقدام به همکاری با «شل» برای ساخت ایستگاه های شارژ خودروهای الکتریکی کرده است. براساس اعلام شرکت «نیو» تعویض باتری های محصولات این خودروساز فقط سه دقیقه زمان می برد. این مورد سبب شده که «نیو» علاوه بر ورود به بازار نروژ و آلمان، هدف عرضه محصول به سوئد، دانمارک و هلند را نیز در دستور کار داشته باشد.

«آئودی» از «نیو» شکایت می کند| رالی مرگ آلمان و چین با خودروهای الکتریکی

شرکت خودروسازی آئودی برای مقابله جهت ورود محصولات «نیو» به کشورش، مدل ای۶ ای-ترون جهت رقابت با «نیو» ای تی ۷ طراحی و تولید کرده است، ای۶ ای-ترون در سال جاری راهی خیابان های آلمان خواهد شد، پلت فرم این محصول ارباب حلقه ها PPE است که می تواند دو موتور الکتریکی با قدرت ۴۷۰ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند

شرکت خودروسازی آئودی برای مقابله جهت ورود محصولات «نیو» به کشورش، مدل ای۶ ای-ترون جهت رقابت با «نیو» ای تی ۷ طراحی و تولید کرده است، ای۶ ای-ترون در سال جاری راهی خیابان های آلمان خواهد شد، پلت فرم این محصول ارباب حلقه ها PPE است که می تواند دو موتور الکتریکی با قدرت ۴۷۰ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت برای هر پلت فرمی جز پلت فرم ای۶ ای-ترون می تواند خطرناک و سبب فروپاشی اجزای فلزی خودرو شود. ای۶ ای-ترون دارای یک باتری ۱۰۰ کیلو وات ساعتی است که با یک بار شارژ می تواند ۷۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. براساس استاندارد WLTP این خودرو طراحی و تولید شده و در زمان ۱۰ دقیقه می تواند باتری را به طور کامل شارژ کند. در سال جاری باید منتظر بود که آئودی سبد محصولات خود را توسعه و در سال ۲۰۲۴ نسخه جدیدی از ای۶ ای- ترون را راهی بازار کند.

کد خبر: ۱۵۶٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha