۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۲
تخصیص ۶۰ میلیارد تومان برای صندوق گیاهان دارویی در اصفهان
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

تخصیص ۶۰ میلیارد تومان برای صندوق گیاهان دارویی در اصفهان

اصغهان - ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر هیئت دولت به اصفهان، ۲۰ میلیارد تومان برای حمایت از پرورش شتر در بخش کویری و ۶۰ میلیارد تومان برای ایجاد صندوق گیاهان دارویی و گل محمدی تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدجواد ساداتی‌نژاد شامگاه پنج شنبه با حضور در شورای اداری استان اصفهان که در حاشیه سفر هیئت دولت به این استان برگزار شد، اظهار کرد: از ۵۷۰ هکتار اراضی کشاورزی استان ۸۰ هزار هکتار کشت می‌شود، هفت و نیم میلیون تن محصول این استان ۵۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد، ۲۰۰ میلیارد تومان صادرات انجام می‌شود و شغل ۱۱ درصد مردم را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در این سفر ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت قنوات، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای آبیاری و انتقال آب‌های آلوده و ایجاد اسلب‌های ذخیره آب شبکه آبیاری، ۲۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح باغات، ۱۸۰ میلیارد تومان برای صدور سند و رفع تدخلات کشاورزی، ۳۰۰ میلیارد تومان برای صیانت از آب، آبخیزداری، آبخوان‌داری و بیابان‌زدایی و صیانت از جنگل‌های زاگرس، یگان حفاظت منابع طبیعی و امور اراضی اختصاص یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای کمک به عشایر در آبرسانی و ۵۷۰ میلیارد تومان برای کمک به زیرساخت شهرک‌های کشاورزی، ۲۰ میلیارد تومان برای حمایت از پرورش شتر در بخش کویری، ۶۰ میلیارد تومان ایجاد صندوق گیاهان دارویی و گل محمدی، ۶۰ میلیارد تومان کمک به آزمایش‌های دامپزشکی و ۱۰۰ میلیارد تومان احداث جاده بین مزارع در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در بخش دیگر دو هزار میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای توسعه گلخانه‌ها، اشتغال جایگزین در بخش کشاورزی با اولویت غرب و شرق اصفهان و بخش‌هایی دچار خشکسالی شده‌اند و توسعه کشاورزی کم آب‌بر در نظر گرفته شد.

گفتنی است نوسازی جاده‌ها، ثبت ملی مراسم قالی شویان، رفع مشکلات مربوط به آب شرب، احداث یا تکمیل پروژه احداث چند بیمارستان، بازسازی مدارس، ارتقای شهرستان کاشان، ارتقای خمینی شهر به فرمانداری ویزه و درچه به شهرستان، اتصال مترو اصفهان به خمینی‌شهر، بهبود وضعیت محله جوی آباد، بازسازی زیرساخت‌های فرهنگی مرمت آب انبارها و اشتغال از جمله مواردی بود که ساداتی‌نژاد در نتیجه سفر به شهرستان‌های اصفهان به جلسه شورای اداری منتقل کرد.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha