۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
کاهش هزینه‌ها در دولت|  ۱۸۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی رسید
رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد؛

کاهش هزینه‌ها در دولت| ۱۸۰ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی رسید

اصفهان - میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کاهش هزینه‌ها در دولت باعث کمک ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی به پروژه‌های عمرانی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدمسعود میرکاظمی عصر پنج شنبه در حاشیه سفر به اردستان و در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم و اعضای آن تمام قد در راستای خدمت به مردم فعالیت می کنند، اظهار داشت: طبق تمام اصول اقتصادی نقدینگی باید در کشور به سمت تولید هدایت شود در صورتیکه طی سالهای اخیر متاسفانه شاهد بودیم که این موضوع عملیاتی نمی شد.

وی با بیان اینکه باید در سطح کشور در راستای رونق تولید و اشتغال آفرینی حرکت کنیم، ابراز داشت: البته در این بین باید از سرمایه گذاران و تولیدکننده ها هم حمایت کنیم تا زمینه اشتغال آفرینی برای مردم فراهم شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کشور تناسبی با رشد مصرف انرژی ندارد، تصریح کرد: برای مثال در سال گذشته رشد اقتصادی کشور حدود پنج درصد بوده است و این در حالی است که مصرف انرژی در کشور رشد فزاینده ای داشته است.

وی با اشاره به اینکه ایران یک کشور غنی و مملو از سرمایه انسانی و سرمایه های خدادادی است، تصریح کرد: با این وجود متاسفانه برخی از تصمیم گیری های اشتباه و ناکارآمدی مدیران باعث شده است که از این سرمایه ها استفاده درست نشود.

هزینه از بیت المال سفره مردم را کوچک کرد
میرکاظمی با اشاره به اینکه دولت طی سال های اخیر هزینه های زیادی از بیت المال خرج کرده است، گفت: با تمام این هزینه ها متاسفانه سفره مردم کوچک شده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم از هزینه های اضافه خبری نیست، افزود: صرفه جویی و کاهش هزینه ها در دولت کنونی باعث کمک ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی به پروژه های عمرانی در کشور شد.

ارز ترجیحی رشد فساد را در پی داشت
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به حذف ارز ترجیحی در کشور تاکید کرد: طی سال های اخیر ارز ترجیحی باعث فساد شده بود چراکه این ارز برای تامین و واردات کالاهای اساسی کشور بود ولی در برخی مواقع نه کالایی وارد کشور شده بود و نه ارز اختصاص داده شده به بانک مرکزی برگشت شده بود.

کد خبر: ۱۵۶٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha